Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Infide
Christian_m skrev: Bäst är väl dock att köpa en begagnad bil hos Svenska Bil just nu, 0% ränta ;-) Dock 30% kontant och avbetalning av resten på högst 36 månader men ändå...

Mm med 2500 i uppläggningsavgift och 300 i aviseringsavgift för att tjäna på affären?

Vad har du för ränta på ditt blancolån?
av Christian_m
Infide skrev:
Christian_m skrev: Bäst är väl dock att köpa en begagnad bil hos Svenska Bil just nu, 0% ränta ;-) Dock 30% kontant och avbetalning av resten på högst 36 månader men ändå...

Mm med 2500 i uppläggningsavgift och 300 i aviseringsavgift för att tjäna på affären?

Vad har du för ränta på ditt blancolån?
Nej de kostanderna är vad jag förstått också 0. Saabhandlarna är väl desperata antar jag. Pratade med en säljare förra veckan som sa att försäljningen av 9-5or tvärdött när 9-3an kom med Etanolmotor och de lär ju tappa kunder till andra märken nu när de är långt ifrån ensamma om Etanolbilar.

http://www.svenskabilstockholm.se/publi ... &parent03=

6,75% har jag på blancolånet och jämfört med vad vissa bilhandlare erbjuder är det inte särskilt bra. Men va fan, det ger ju bara ett argument till för att byta snart igen ;-)
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]