- ons 10 okt 2007, 07:49
Om jag sätter in en annons så är ju bilen såld inom en vecka så den exponeringen/synliggörandet är ju kortvarigt. Dessutom att sälja bilen går ju just ut på att synliggöra den för ev köpare.
Men det jag inte fatta är hur det skulle skydda mig att inte sätta ut nummret i annonsen. finns det en tjuv där ute som ska stjäla min bil så ringer han ju bara och säger att han är spekulant och frågar om skick och regnummer, och vips så har han det.......
De enda man skämmmer bort med att dölja nummer/namn/telefonnummer är tyvärr seriösa spekulater, är det en tjuv så frågar han ju bara efter det. Vad gör ni då, vägra tala om vad ni heter eller nummret ????? om det är en seriös spekulant kan jag garantera att han ryggar tillbaka då.
Att folk har fantasifulla namn på forumet är helt ok tycker jag men ska jag göra affär med någon av er tr det en helt annan sak då jag vill veta ert riktiga namn.
anp skrev:Visst tycker jag det är jämförbart. Bilen åker jag ju runt med år och och år in och alla kan se mina reg-plåtar, det blir många människor.VolvoB20 skrev:Jag sätter alltid ut mitt nummer i annonsen. Likväl ringer jag aldrig på annonser med dolt nummer. Har gjort det tidigare och i 9 fall av 10 är det något skit säljaren vill dölja när man sedan ringer.Tycker du det ens är jämförbart?
Hallå...... ni som döljer nummret i annonsen, hur gör ni när ni är ute och kör med bilen, täcker ni över nummret då med så ingen ska ta bilen?
Att bruka bilen som normalt är en sak, men att synliggöra den, eller sig själv på ett onödigt informativt sätt är en helt annan sak.
Då vi ändå jämför saker, varför kallar vi oss själva för mer eller mindre fantasifulla namn här på forumet?
Vågar vi inte stå för vilka vi är, döljer vi något...?
Om jag sätter in en annons så är ju bilen såld inom en vecka så den exponeringen/synliggörandet är ju kortvarigt. Dessutom att sälja bilen går ju just ut på att synliggöra den för ev köpare.
Men det jag inte fatta är hur det skulle skydda mig att inte sätta ut nummret i annonsen. finns det en tjuv där ute som ska stjäla min bil så ringer han ju bara och säger att han är spekulant och frågar om skick och regnummer, och vips så har han det.......
De enda man skämmmer bort med att dölja nummer/namn/telefonnummer är tyvärr seriösa spekulater, är det en tjuv så frågar han ju bara efter det. Vad gör ni då, vägra tala om vad ni heter eller nummret ????? om det är en seriös spekulant kan jag garantera att han ryggar tillbaka då.
Att folk har fantasifulla namn på forumet är helt ok tycker jag men ska jag göra affär med någon av er tr det en helt annan sak då jag vill veta ert riktiga namn.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.