Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av bdp003
Att jag fått >20% resultat, när Jack här talar om genomsnitt 10%,
kan ha sin enkla förklaring i att den katalytiska effekten rensar min cylinder från det kol som normallt avsätts på kolv och cylinderväggar. Min Volvo 740 från -88 har alltså återfått sin ursprungliga cylinderglans s.a.s.

Skulle jag sluta med kapslarna ökar min förbrukning inte med 20% utan med ca. 10% i så fall = min normala nivå med rena cylindrar. Katalytiska effekten lever kvar under några tankningar efter avslutad kapselbehandling, enligt tillverkaren. (svaret på en av dina frågor varri).
av bdp003
varri: "Men utan skriftlig garanti på motorbyte ifall den tar skada, då avstår jag"

Jag förstår dig Varri :-)

Men kanske kan du tänka på någon som skulle vilja testa, ex gokart, moped,MC äldre bil. Bensin eller diesel går bra. Bättre på diesel enl uppg.

Hör av dig!
av varri
Ja, en moped.. men det blir ju lite andra påfrestningar på brorsans yamaha org. 50cc som toppar 30 km/h-40 km/h med lite nedför än när jag laddar på för fullt med min motor? Anser jag, helt andra krafter.

Men jag satt och diskuterade detta med min kära far, å vi kom fram till. _OM_ dessa piller är så bra, varför säljs de inte på var och varannan mack? Varför går inte t.ex. volvo ut med att "Dessa piller mår både du, din motor och vår kära miljö kanonbra av att ha i tanken".

På detta kommer det ju en följd fråga, varför ligger inte detta redan i mackarnas bensintankar som vi fyller på ifrån? Ja menar, alla vill vi väll rädda vår natur, få lägre bensinkostnad, å slita våra motorer mindre som vi vårdar som ett spädbarn.

Givetvis är jag kanon intresserad av att testa, men att ersätta min motor _ifall_ den tar skada, anser jag helt enkelt blir för dyrt. Dessvärre.

"Man ska inte vara så negativ, man måste vara lite pessimist också" ;)
Användarvisningsbild
av fribbe_740
bdp003 skrev: kan ha sin enkla förklaring i att den katalytiska effekten rensar min cylinder från det kol som normallt avsätts på kolv och cylinderväggar. Min Volvo 740 från -88 har alltså återfått sin ursprungliga cylinderglans s.a.s.
jag tror itne du har kol i din motor :roll: och speciellt itne på cylinderväggarna :P möjligtvis sot på toppen och på kolven :wink:
varre gör intressanta frågeställningar, och jag lägger till ytterligare en: om detta nu inte skadar motorn, så borde väl företaget lämna ut en garanti och betala om en motorskada skulle uppstå pga pillret. men det gör dom inte, förjag tror itne att dom är helt säkra på att pillret är ofarligt ännu.
skynda på förbränningen som dom säger i filmen, är lika med att höja explosionskraften på bränslet. vid felaktiga förgasarinställningar som ger för lite bränsle och för mycket luft blir blandningen också högexplosiv. vad leder detta till? förgasarsmällar. snabbare explosion kräver ett högre varvtal för att insugsventilerna ska hinna sluta innan trycket ökar. högre varvtal= veven får stryk. rätta mig om jag har fel
av bdp003
Bra frågor! Kul att inläggen skapar diskussion...
får också mig att tänka till ordentligt! :-)

100% F A K T A:

JAG vet SJÄLV att detta fungerar på min Volvo 740 -88. Se mina VÄL dokumenterade resultat.
http://www.geocities.com/bdpmpg/

Jag läser av km mätaren vid varje tankning sedan febr 07, och har alla kvitton sparade. Kan alltså backa och redovisa allt jag skriver...för vem som vill.

Jag kände direkt efter första kapseln, att motorn var piggare än normalt.
En kapsel tar ca. 20 min att läsa upp sig i 50 lit bensin. Ca. 24 tim i diesel.

Jag vet också att detta använts i USA och runt världen sedan 2003.
Vi är alltså MITT i en spridningsprocess av produkten.

Det FINNS en motorskadegaranti från tillverkaren (svar till fribbe_740).
HÄR är länken:
https://backoffice.myffi.biz/memberupda ... tement.pdf

Det FINNS flera vetenskapliga tester av MPGCaps som visar ATT DETTA FUNGERAR!

Här är ett dokumenterat testresultat från förra sommaren:
http://myffi.biz/en/pdf/southwesttestresults.pdf

------------------------------------------------------------------------------

Jag kan bara liksom ni spekulera i resten svaren på mycket bra frågorna.

>Ja, en moped.. men det blir ju lite andra påfrestningar på brorsans yamaha org. 50cc som toppar 30 km/h-40 km/h med lite nedför än när jag laddar på för fullt med min motor? Anser jag, helt andra krafter.

Visst är det så...men om du liksom många andra är så försiktiga att testa (jag förstår er fullt)...så får vi ju gå ner i risknivå, tills ni vågar testa! :-)
Samma 7-14% garanterat resultat oberoende av storlek...oljetanker, buss/lastbil bil, MC moppe...gokart...gräsklippare osv.

Ottomotorn har samma grundegenskaper i alla exemplen. +7-14% garanterade %ökning av effekt och minsking av kostnader och utsläpp!

>Men jag satt och diskuterade detta med min kära far, å vi kom fram till. _OM_ dessa piller är så bra, varför säljs de inte på var och varannan mack? Varför går inte t.ex. volvo ut med att "Dessa piller mår både du, din motor och vår kära miljö kanonbra av att ha i tanken".

Trevligt med din fina far relation varri :-)

Denna frågan kan mycket lätt besvaras.
Macken liksom oljeindustrin är totalt ointresserad av att SÄLJA MINDRE BRÄNSLE = mindre vinst FÖR DOM, eller hur :-)
Tvärtom om dom mörkar allt om bränslebesparande produkter, anser jag!

>På detta kommer det ju en följd fråga, varför ligger inte detta redan i mackarnas bensintankar som vi fyller på ifrån? Ja menar, alla vill vi väll rädda vår natur, få lägre bensinkostnad, å slita våra motorer mindre som vi vårdar som ett spädbarn.

Denna fråga har jag redan lekt med, och jag TROR vi får i en framtid lagstadgade KRAV på att allt producerat motorbränsle MÅSTE ha detta eller liknande katalytiska bränsleprodukter.
Oljeindustrin kommer inte att driva på...men gröna politiker och liknande organisationer kommer säkert att lyfta upp frågan.

Det är ju också en fråga vem som skall betala...högre bränslepris blir ju en automatisk effekt, fast kompenserad då med lägre förbrukning.
Fram till dess får vi lägga i en kapsel för ca. 20:- =100:- besparing, vid varje tankning! :-)

varri och andra seriöst intresserade...
fundera på HUR ni rimligen vågar testa på någon motor som är äldre eller mindre i värde. Egen test är det enda som övertygar...inte kvällspressens kommentarer...eller min positiva övertygelse.

ring mig +358445041950

Mvh /B :-)
av Addekarlsson
Att ni orkar.....
Så här är det:
Vore detta piller fungerande enligt utlovade inlägg här, så skulle varenda biltillverkare redan ha egen tillverkning av dom. För en biltillverkare är ute efter så bränslesnåla motorer som möjligt, då dom vinner marknad på det.
Nu är det inte en enda biltillverkare som har dessa "mirakelpiller", och varför inte det? Jo, för att dessa piller är samma sak som dom så kallade "lyckopillren" som delades ut till höger och vänster till depressiva människor under 90-talet.

Utan att veta vad detta "mirakelpiller" innehåller, så får jag känslan av att jag lika gärna kan tanka 98 oktan, och ändå sänka min bränslekostnad.
För det gör man, om man kör som folk. En bil som normalt körs på 95 oktan, får en minskad förbrukning med 98 oktan, då 98 oktan har bättre verkningsgrad.
Men, problemet är att när man börjat tanka 98 oktan, så märker man att bilen går bättre, vilket gör att man gasar mer, och det i sin tur leder ju till ökad bränsleförbrukning. Detta är alltså nått man styr med högerfoten.

Så min slutsats av detta är; detta "mirakelpiller" är värdelöst, och en totalt onödig utgift. Dessutom, varför ska jag köpa ett piller som nån säljare högre upp i pyramiden tjänar pengar på? Bensintillverkarna tjänar bra som det är, jag behöver inte gynna fler genom att köpa ett piller oxå.

Jag säger som Penn & Teller: Bullshit!
Och detta kommer vara min fasta åsikt tills en helt oberoende vetenskaplig testpanel utfört tester, och sen kan lägga upp konkreta bevis/fakta på att det fungerar. Men det kommer aldrig inträffa.....
Att ett nyhetsprogram i usa utfört egna tester säger inte ett skit, och den taskigt ihopsnickrade hemsidan, utan vetenskapliga tester säger inte nått mer heller.
Kom med vetenskapliga fakta, inte nått mumbo jumbo baserat på hemmagjorda tester.
Jag kan få min bil att dra upp till 50% mindre soppa genom egna tester, utan problem.
Första testet, jag gasar som en dåre, sen släpper jag av på gasen för varje test, tills jag är nere på en vettig förbrukning, som jag anser värd att visa allmänheten. Svårare än så är det inte att få fram dessa "testfakta" som presenterats hittills i tråden.

Mvh/ Adde (som enbart lyssnar på oberoende vetenskapliga tester)
av bdp003
Hej Adde.

Sorry att min webbsida inte föll dig på läppen :-)
Moderator som du är, skall du väl ha den goda smaken att inte hoppa på mig,
som dålig webdesigner, säkert sant i o f. ;-)

Mycket kraftord används för att avvisa denna produkt.
Jag gillar inte heller pyramidmarketing, ger en oseriös känsla.

Men jag har inte valt metoden, det gjorde produktägaren 2003.
Där sitter vi nu år 2007 med en som jag (och många användare) anser kanonbra produkt, som får svartstämpel p.g.a. marknadsföringmetoderna.

Jag tycker alla Volvoägare i Sverige skall få FRIHETEN att själva testa.

Inget önskar jag hellre än att ex. Motormännen, Volvo, Saab eller ngn annan SERIÖS svensk testorganisation tar upp denna produkt till Dynamomoter-BÄNKTEST!

Det enda test som håller 100%, ingen placebo eller gasa mindre gasa mer effekt.
Där håller jag med dig och alla kritiker.

Tills denna test i Sverige kommer (vem vill betala?)
så får vi fortsätta pajkastningen tydligen ;-)
Sanningen brukar ju vinna i längden...

En amer. Dynamometertest av MPGCaps finns!
Den är på 14Mb, så jag ber alla maila mig för en kopia!
[email protected]

Min webplats tar bara emot max 5 Mb.

Mvh /B
av PJ
Om det dessa piller nu skulle fungerar tycker jag att det är fullständigt idiotiskt av företaget som tillhandahåller dessa att inte kostar på ett bänktest utfört av en oberoende och respekterad organisation etc på varje tilltänkt marknad. Om ett sådant test utfört i Sverige av t ex Motormännen skulle visa att det funkar, så tror jag att du skulle sälja slut på alla dina kapslar fortare än du han säga ”sänkt bränsleförbrukning”.
av bdp003
Hej PJ

Såg du sista rederna i mitt inlägg!

"En amer. Dynamometertest av MPGCaps finns!
Den är på 14Mb (min webplats tar bara emot max. 5Mb),
så jag ber alla maila mig för en kopia!"
[email protected]

Jag vill passa på att BETONA... detta är inget "flummigt mirakelpiller".
En känd kemisk katalytisk metod, väl dokumenterad sedan länge.
Nobelpriset gick till prof. Wilkinsson för denna upptäckt som är grunden för
denna och andra liknande katalytiska bränsle-hjälpmedel.

http://www.ch.ic.ac.uk/wiki/index.php/I ... n_catalyst:

MPGCaps baseras den på jörnoxid, det finns anndra med seriumoxid som bas.
Citat:
Quote: "For some time cerium oxide has been viewed as a potential fuel additive but it has never reached commercial success. It is known to act like a type of storage unit for oxygen releasing oxygen to oxidise carbon monoxide and hydrocarbon gases. It also absorbs oxygen to reduce the amount of harmful nitrogen oxides released. The net result is a cleaner burn with more fuel converted to carbon dioxide, less carbon deposits on the internal workings of the engine and a less noxious exhaust."

Alltså maila mig för en kopia av dynamometertesten PJ!

Alla korten på bordet!

/B
av Addekarlsson
bdp003 skrev:Hej Adde.

Sorry att min webbsida inte föll dig på läppen :-)
Moderator som du är, skall du väl ha den goda smaken att inte hoppa på mig,
som dålig webdesigner, säkert sant i o f. ;-)

Mycket kraftord används för att avvisa denna produkt.
Jag gillar inte heller pyramidmarketing, ger en oseriös känsla.

Men jag har inte valt metoden, det gjorde produktägaren 2003.
Där sitter vi nu år 2007 med en som jag (och många användare) anser kanonbra produkt, som får svartstämpel p.g.a. marknadsföringmetoderna.

Jag tycker alla Volvoägare i Sverige skall få FRIHETEN att själva testa.

Inget önskar jag hellre än att ex. Motormännen, Volvo, Saab eller ngn annan SERIÖS svensk testorganisation tar upp denna produkt till Dynamomoter-BÄNKTEST!

Det enda test som håller 100%, ingen placebo eller gasa mindre gasa mer effekt.
Där håller jag med dig och alla kritiker.

Tills denna test i Sverige kommer (vem vill betala?)
så får vi fortsätta pajkastningen tydligen ;-)
Sanningen brukar ju vinna i längden...

En amer. Dynamometertest av MPGCaps finns!
Den är på 14Mb, så jag ber alla maila mig för en kopia!
[email protected]

Min webplats tar bara emot max 5 Mb.

Mvh /B
Om det jag sagt uppfattas som påhopp, så ber jag om ursäkt, för mitt syfte var inte att göra ett påhopp. Och jag har inte vad jag kan se gjort något påhopp, mer än att jag sa "en taskigt ihopsnickrad hemsida". Detta är grundat på att den är rörig, det är svårt att få en stabil överblick av den, och därmed tappar man väldigt snabbt intresset för den. Jag klassar inte det som påhopp. Får höra det om min egen hemsida oxå. Kritik och påhopp är två skilda saker. :wink:

Och för att förtydliga vad gäller mitt lilla citat från Penn & Teller, det var inte riktat till dig, det var riktat till "mirakelpillertillverkaren". Där erkänner jag att jag skulle varit tydligare direkt. Ber om ursäkt för mitt misstag.

Däremot, borde jag som moderator, ta bort denna tråd, då detta kan klassas som marknadsföring för egen vinning, vilket inte är tillåtet enligt forumsreglerna.
Företagsannonsering sker i samråd med webmaster, och sker på därför avsedd plats i forumet.

Men, jag vill inte ta bort denna tråd, då jag tycker det ska bli kul att se hur det slutar. Ja, det är lite nöje för mig (och många fler), då dessa piller anses vara så underbart bra av dig (i detta fallet, eftersom det är du som förespråkar det här och nu), men så otroligt få ens hört talas om dom. Vore dom så bra som du påstår, då skulle långt många fler redan känna till dom, och som redan sagt tidigare, det skulle varit reportage om det av ledande motorprogram och liknande.

Det enda jag sett av sådant här från motorprogram tidigare, det är att dom klassat detta som ren bluff, baserat på deras egna tester.
Och jag vidhåller att detta är bluff, tills det blivit testat och bevisat av stora oberoende vetenskapsmän/kvinnor.

Sen om nån vill testa, självklart ska dom göra det. Men jag kommer ändå inte tro på produkten, bara för att nån testat och säger att det fungerar.

Mvh/ Adde
Senast redigerad av 1 Addekarlsson, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 36

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 o[…]