Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av specos
Perra83 skrev:Vart tog TS vägen? Sitter han och dricker kaffe med grannen tro?
TS är här! Nej, något kaffe blev det inte. Grannen är dock konfronterad och vi har tittat på skadan. Innan vi gick och tittade på den flyttade jag min bil sidledes för att komma bort från fler dörruppslag. Dock, hade jag inte flyttat är det iaf i mina ögon 100 % klarlagt att det kommer från grannens bil (vi öppnade hans dörr). Men, jag har i alla fall förklarat min ståndpunkt för honom och bett honom vara försiktig i fortsättningen (vilket han ju givetvis var redan innan.....hrm...). Enl mitt försäkringsbolag blir det en bevisfråga om det ska gå på hans FB eftersom han nekar. Går det inte på hans FB (det bör kunna gå att bevisas att hans dörr stämmer överens med märket dock...) så får jag ta det på min vagnskada, vilket jag inte har någon lust med. Eftersom motparten är känd (enligt mig) går det under kollision och inte parkeringsskada. Tar jag det som parkeringsskada (okänt fordon) får jag viss ersättning från TFF, men knappast så att det är värt besväret.

Summa summarum: Grannen är tillsagd, skadan är dokumenterad, polishen framplockad. Jag parkerar ännu längre bort sidledes från hans bil. Det är tur att min vänstra granne är ensamstående... Samt det får bli inköp av lacsktift och med lite polering går nog huvuddelen bort...
Användarvisningsbild
av joel80
Tycker nog en polisanmälning för smitning ändå kan vara på sin plats.. det vore den självklara fortsättningen när han nekar och det ändå är rätt solklart vad som hänt.
Usch va sur man blir på folk som inte kan ta ansvar för sina misstag. :(
Användarvisningsbild
av sthlm
Problemet med den här sortens människor är att dom inte bryr sig och det går inte att få dom att ändra sig.
Det är helt enkelt inte deras problem att din bil stod där eller så tycker dom att lite repor gör inget på ett bruksföremål som en bil.
Hur många gånger har man fått tillbaka svaret "men det är ju bara en bil?" när något hänt tex kollegors bilar.
Jag har då aldrig fått ett direkt erkännande ens när jag stått invid bilen och tittat på när dom slagit upp dörren.
Var nära att slita fram förlängningsröret och dra över taket på grannens bil när hon jävlades med mig.

Såg kompisens ett år gamla bil för ett par veckor sedan och noterade direkt att ytterkanten på förardörren var söndertuggad...
Om det är av en vägg eller andra bilar veta jag inte men han bryr sig inte ett skit om sådana saker.
För det är inte hans problem....
håller med dig den här gången vad göra åt problemet existerar ju överallt nåra bra ider
det är ju inte bara en bil/mc det kan även vara en persons käraste ägodel?.
trist historia det här.

Med vänlig hälsning hasse
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
llesrof skrev:En yxa rätt i taket på grannens bil hade kanske gjort susen. En yxa utan fingeravtryck eller DNA :D
Visst kan man känna sig sugen men två fel gör inte ett rätt :(
Micce1980 skrev:
llesrof skrev:En yxa rätt i taket på grannens bil hade kanske gjort susen. En yxa utan fingeravtryck eller DNA :D
Visst kan man känna sig sugen men två fel gör inte ett rätt :(
det är piricksis som när man skit ner sig känns bra när gört men kanske inte sen :mrgreen:
ja jag sitter här o dricker brännvin och inga är inte hemma om nån undrar
hade aldrig våga annars.

hasse
joel80 skrev:Tycker nog en polisanmälning för smitning ändå kan vara på sin plats.. det vore den självklara fortsättningen när han nekar och det ändå är rätt solklart vad som hänt.
Usch va sur man blir på folk som inte kan ta ansvar för sina misstag. :(
håller fullständigt med om dina åsikter
anmäl till polis vad din granne gjort som Joel säger rapportera sen tillbaka om vad som hände/händer sedan
det är nog det bästa du kan göra.

Med vänlig hälsning hasse.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag ligg[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]

Förstärkt kamrem

Tror inte den jag har sett va med kevlar utan bara[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Press release från Volvo https://www.media.[…]