- fre 30 maj 2014, 17:51
Summa summarum: Grannen är tillsagd, skadan är dokumenterad, polishen framplockad. Jag parkerar ännu längre bort sidledes från hans bil. Det är tur att min vänstra granne är ensamstående... Samt det får bli inköp av lacsktift och med lite polering går nog huvuddelen bort...
Perra83 skrev:Vart tog TS vägen? Sitter han och dricker kaffe med grannen tro?TS är här! Nej, något kaffe blev det inte. Grannen är dock konfronterad och vi har tittat på skadan. Innan vi gick och tittade på den flyttade jag min bil sidledes för att komma bort från fler dörruppslag. Dock, hade jag inte flyttat är det iaf i mina ögon 100 % klarlagt att det kommer från grannens bil (vi öppnade hans dörr). Men, jag har i alla fall förklarat min ståndpunkt för honom och bett honom vara försiktig i fortsättningen (vilket han ju givetvis var redan innan.....hrm...). Enl mitt försäkringsbolag blir det en bevisfråga om det ska gå på hans FB eftersom han nekar. Går det inte på hans FB (det bör kunna gå att bevisas att hans dörr stämmer överens med märket dock...) så får jag ta det på min vagnskada, vilket jag inte har någon lust med. Eftersom motparten är känd (enligt mig) går det under kollision och inte parkeringsskada. Tar jag det som parkeringsskada (okänt fordon) får jag viss ersättning från TFF, men knappast så att det är värt besväret.
Summa summarum: Grannen är tillsagd, skadan är dokumenterad, polishen framplockad. Jag parkerar ännu längre bort sidledes från hans bil. Det är tur att min vänstra granne är ensamstående... Samt det får bli inköp av lacsktift och med lite polering går nog huvuddelen bort...