Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av chraist
SA4AQS skrev:Licenspengar till apple borde det inte vara snarare tvärt om då det kommer ökar försäljning av "i" produkter.
Om detta nu blir ett tillval har jag svårt att se att man skulle byta telefon bara för att man kan välja till carplay. Titta istället på statistiken som jag postade tidigare. Då inser man hur fel detta kommer att vara OM man inte väljer att anpassa tjänsten till andra OS än ios.
av chraist
Nu hoppas jag att detta blir ett tillval;
" Nu har Volvo gått ut med fler detaljer om hur CarPlay kommer fungera. CarPlay-skärmen lägger sig vid sidan om Volvos vanliga infotainmentsystem Sensus – båda två kan användas samtidigt, och styras med pekskärmen eller med röststyrning.

"Apples rena och intuitiva användargränssnitt utgör en perfekt kombination tillsammans med Volvos skandinaviska designframtoning och vårt fokus på funktionalitet, säger Håkan Samuelsson", vd för Volvo Cars."

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... o-forst-ut

För inte vill jag behöva betala extra för något som inte jag behöver.
Användarvisningsbild
av svergie2
Jag ger mig nu iaf. Eftersom man ska kunna köra Sensus ändå så spelar det ju ingen roll för mig med Android eftersom sensun enligt uppgift fortfarande kommer att finnas där. Detta betyder i princip att folk med iPhone kommer att få en liten bonus bara :)
av chraist
svergie2 skrev:Jag ger mig nu iaf. Eftersom man ska kunna köra Sensus ändå så spelar det ju ingen roll för mig med Android eftersom sensun enligt uppgift fortfarande kommer att finnas där. Detta betyder i princip att folk med iPhone kommer att få en liten bonus bara :)
+1
Men inte ska vi betala extra för detta!? ;)
Användarvisningsbild
av svergie2
chraist skrev:
svergie2 skrev:Jag ger mig nu iaf. Eftersom man ska kunna köra Sensus ändå så spelar det ju ingen roll för mig med Android eftersom sensun enligt uppgift fortfarande kommer att finnas där. Detta betyder i princip att folk med iPhone kommer att få en liten bonus bara :)
+1
Men inte ska vi betala extra för detta!? ;)
Helvete heller! :P
Användarvisningsbild
av joel80
Och sen ha ett system som vid begagnatköp är helt oanvändbart om inte köparen har en gammal iphone.
För att Iphone skulle behålla samma slags kontakt mer än några år har inte hänt än så länge.. dom gillar det där med att byta så alla måste köpa nya adaptrar.. jag har själv ett helvete med nya Macbook Pro och alla adaptrar för att kunna använda tidigare köpta tillbehör.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är väl så redan nu. Om den bil jag köper har Senus och jag inte är intresserad av det. Det är ju så med alla tillval. Sitter det i bilen, så får man gilla läget vid begagnatköp.
Användarvisningsbild
av joel80
Men skillnaden är att de flesta ändå kan använda Sensus.. oavsett mobilmärke. Du är alltså inte låst till en viss produkt för att kunna använda sensus.
Men skulle det nu vara så att det här är ett tillval till Sensus (Nån sa separat skärm.. var faan ska den monteras??) så är det ju annorlunda.. Då blir det inte lika illa.
Tycker ändå det är urbota dumt att satsa på ett system som kräver ett visst märke av mobil, som dessutom är på nergående och inte ens kommer upp till en ägarandel på över 20%.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]