Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Här har ni ett exempel på en kille med liten snopp och stor motor.
[youtube]
[/youtube]

Länk för äppelmobiler: Tydligen var han full också.
http://www.thv11.com/story/news/local/v ... /26443189/

Jag har absolut inget som helst över för så här aggressiva och rumpsniffande förare. Killen i pickupen saktar ner när han blir "tailgatad" och gör säkert idioten i Camaron ännu mer aggressiv. Jag tycker man har all rätt i världen att sakta ner om man har någon för nära bakom, det är ju självklart bara för att öka säkerheten genom att man då har kortare bromssträcka om något skulle hända. ;) Om rövplåstret blir upprörd över det är helt och hållet hans/hennes problem, öka avståndet så ökar jag farten.
Fulla sympatier till pickup-föraren, även om jag inte skulle gjort så här p.g.a att det blockerade även trafiken bakom.
Användarvisningsbild
av vetten
Men är man så dum att man på rent jävulstyg blockar någon som vill om är man ju dum i huvudet, allafall som han gör, vem vet om han som vill om har en dödssjuk i bilen eller liknande. Sjukt beteende är det, jävla låtsaspoliser.
Användarvisningsbild
av joel80
Största rövskallen är den som ligger för nära bakom.. Det är den som riskerar andras hälsa och ev liv. Finns inga ursäkter och jag hurrar lite på alla som står upp mot rumpsniffare.
Man har all rätt i världen att sakta ner om någon ligger för nära.. Det är ju t.o.m så att det är det man får lära sig i körskolan... Ligger nån för nära SKA du sakta in och öka dina egna marginaler.

Sen gjorde den där föraren mer än att bara låg sjukt nära.. Försöka trycka sig in på det där viset efter att ha kört om till höger blir man ju förbannad på.

Ett välförtjänligt fängelsestraff väntar den där camaro-föraren.
Användarvisningsbild
av vetten
JaJa men i detta fall kanske det stämmer som du säger men inte alltid. Visst jag kan också bli bli irriterad på rövslickare men inte alltid speciellt om hen tjatar och blinkar och tjatar mycket för att komma förbi så inte försöker jag hindra hen från att få fortkörniningsböter inte men jag hindrar absolut inte hen utan försöker komma undan så snabbt som möjligt eftersom jag inte vet varför hen har bråttom.
Jag har själv blivit hindrad ett par gånger när jag har kört akutfall i min privatbil och tom blivit hotad med polisanmälan pg av detta men då var det akut så jag brydde mej inte om sådana baggisar.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag tror man ofta ser skillnad på körsätt om det är någon som måste fram akut eller bara ett svin i en bil.. Jag hindrar inte trafiken på det här sättet heller och kan hålla med om att det inte är speciellt klokt.. Men oavsett vad så ska man inte ligga o trycka sådär nära..
Skulle jag själv behöva köra akut till sjukhus eller så med privatbil skulle jag hålla skapligt avstånd men blinka och ev tuta för att bli förbisläppt. Funkar det inte då funkar det nog inte närmre heller.
av hamre
joel80 skrev:Största rövskallen är den som ligger för nära bakom.. Det är den som riskerar andras hälsa och ev liv. Finns inga ursäkter och jag hurrar lite på alla som står upp mot rumpsniffare.
Man har all rätt i världen att sakta ner om någon ligger för nära.. Det är ju t.o.m så att det är det man får lära sig i körskolan... Ligger nån för nära SKA du sakta in och öka dina egna marginaler.

Sen gjorde den där föraren mer än att bara låg sjukt nära.. Försöka trycka sig in på det där viset efter att ha kört om till höger blir man ju förbannad på.

Ett välförtjänligt fängelsestraff väntar den där camaro-föraren.
Nu försvarar jag absolut inte camaro föraren men även pickup föraren tycker jag inte agerade korrekt.
Var ju inte en enda bil framför pickupen så varför gasade föraren inte på lite bara och la sig framför lastbilen?
Då skulle inte denna situation ha uppstått.

Ska man köra om sådär sakta så ligg kvar bakom lastbilen tills det är tomt på bilar bakom.
Jag förstår inte varför man inte kan gasa på lite när man gör en omkörning.

Pickupen låg ju även i vänster körfält långt innan omkörningen av lastbilarna påbörjades.

Självklart väntar ett fängelsestraff för camaro föraren det är inget snack om saken men jag förstår inte varför man ska skapa sådana situationer när det enklaste och bästa för pickup föraren att göra var att gasa på lite och sedan lägga sig framför lastbilen istället för att sakta ner till samma hastighet.
Användarvisningsbild
av joel80
Ända fram till Camaron tränger sig in från höger så ligger det andra bilar framför pickupen.. Det är först när han blir "tailgatead" som han surnar till och saktar ner.
Det är inte korrekt beteende i trafiken, men vad jag menar är att jag förstår honom och han har mina sympatier.. Även om han kanske inte borde gjort det så utdraget.
Användarvisningsbild
av Kite
Det var tur att de har så plana avåkningszoner där. Camaron är ju helt klart vållande till olyckan men hade pickupen inte avsiktligt legat kvar och blockat så hade ju olyckan aldrig skett.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Kite skrev:Det var tur att de har så plana avåkningszoner där. Camaron är ju helt klart vållande till olyckan men hade pickupen inte avsiktligt legat kvar och blockat så hade ju olyckan aldrig skett.
Om föraren i Camaron inte kört så som han gjorde och inte varit påverkad hade olyckan aldrig skett...
Användarvisningsbild
av Kite
Jag menade inte på något sätt att försvara föraren av Camaron. Det jag menade var att eftersom dessa idioter tyvärr finns ute i trafiken så kan de många gånger vara klokare att hålla sig undan än att provocera dem ytterligare.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 66

Här kan du köpa ny kontakt, egentligen b[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]