Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av eikido
Andreasace skrev:Vill bara uppdatera vida ägarna ang Windows 10 ock dess kompatibilitet.

Det går inte att installera vida 2014d under ett Windows 10 system, ej heller under kompatibilitetsläge.
Så vi vida ägare får hänga kvar med W7.
Vida 2015a är ej kompatibelt med IE 11 som 2014d är, utan man måste göra en rollback till ie 10.
Nu är det slut på det roliga, f.r.o.m. 2015 så är Vida endast onlinebaserat! Så surt.
av malajo
Ok, ny fråga :???:
Fick ner filerna efter mycket om och men.
Struntade i att bränna ut så jag mountade bara iso-filerna, 2 st.
Båda är installerade och jag tror patchen är fixad.

Men när jag startar Vida frågar den efter login?
Är det patchen som inte har gjort sitt jobb eller?

Hur funkar det för er som kör med skiva, måste man ha nån skiva i när man kör vida eller behövs inte skivorna efter man har installerat?

E det kanske nån som fått nån instruktion hur man installerar/använder programmet?
av Andreasace
malajo skrev:Ok, ny fråga :???:
Fick ner filerna efter mycket om och men.
Struntade i att bränna ut så jag mountade bara iso-filerna, 2 st.
Båda är installerade och jag tror patchen är fixad.

Men när jag startar Vida frågar den efter login?
Är det patchen som inte har gjort sitt jobb eller?

Hur funkar det för er som kör med skiva, måste man ha nån skiva i när man kör vida eller behövs inte skivorna efter man har installerat?

E det kanske nån som fått nån instruktion hur man installerar/använder programmet?
Installation:
http://www.oemscan.se/vida/vida2014install.rtf

Användarmanual
http://www.oemscan.se/vida/vidamanual.pdf
av phosforos
Har problem med 2014D installationen. Laddar in allt och kan logga in och starta och allt är frid och fröjd..
Men när jag ska välja Dice så antingen finns inte rutan under bilprofil eller så är det en ruta med ett litet kryss i.
Vad kan detta bero på, någon som kan ge mig en ledtråd? Blir aningens frustrerad! :(
av Cox
Kontrollera vilken version av NetFrame du har installerad, har du 4.5 eller nyare fungerar det inte.
Avinstallera och kör på NetFrame 4.0 så kommer det att fungera.
  • 1
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 241

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC