Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av eikido
leiwi skrev:

Ok då ska jag använda batteriladdare nästa gång :D tack för tipset!

Den där full återställning har jag inte gjort, vad innebär det lite mer?
Kan du förklara hur man gör eller länka till något om detta? :D
När du via "leverans" raderat felen , stängerdu av tändningen startar bilen och varvar till ca 1500 under ca 10 sec stänger av motorn ock med tändningsläge 2 läser ut bilen igen

Du bör ha fått upp en "skylt" i vida när du raderade koderna som beskriver detta moment
Är det någon som ens följer denna rutin? Jag kör bara radera allt och trycker OK direkt, brukar funka fint =)
Användarvisningsbild
av leiwi
eikido skrev:
leiwi skrev:

När du via "leverans" raderat felen , stängerdu av tändningen startar bilen och varvar till ca 1500 under ca 10 sec stänger av motorn ock med tändningsläge 2 läser ut bilen igen

Du bör ha fått upp en "skylt" i vida när du raderade koderna som beskriver detta moment
Är det någon som ens följer denna rutin? Jag kör bara radera allt och trycker OK direkt, brukar funka fint =)
Du säger ju själv att det brukar funka , denna rutin är ju inte till för att skoja med teknikern , i många fall måste detta göras , detta för att en ny testcykel skall starta
och att man skall se att inte felkoden sätt igen .. :D
Användarvisningsbild
av leiwi
eikido skrev:
leiwi skrev:

Du säger ju själv att det brukar funka , denna rutin är ju inte till för att skoja med teknikern , i många fall måste detta göras , detta för att en ny testcykel skall starta
och att man skall se att inte felkoden sätt igen .. :D
av malajo
Var köper man en sån här maskin billigt nu? Hittade en del på eBay för strax under 1000 kr. Är det nån skillnad på dom?
Får upp nått felmeddelande från larmet och det hade varit skönt att kunna fixa det på egen hand.
Användarvisningsbild
av wissel
malajo skrev:Var köper man en sån här maskin billigt nu? Hittade en del på eBay för strax under 1000 kr. Är det nån skillnad på dom?
Får upp nått felmeddelande från larmet och det hade varit skönt att kunna fixa det på egen hand.
Du har på föregående sida i denna tråden "andreasace" som har bra prylar, då får du rätt grejjer direkt.
av Andreasace
Vill bara uppdatera vida ägarna ang Windows 10 ock dess kompatibilitet.

Det går inte att installera vida 2014d under ett Windows 10 system, ej heller under kompatibilitetsläge.
Så vi vida ägare får hänga kvar med W7.
Vida 2015a är ej kompatibelt med IE 11 som 2014d är, utan man måste göra en rollback till ie 10.
av Andreasace
Så... då har jag kommit över en lösning för dem som vill köra vida 2014d i Windows 10...
Anledningen till att det inte går att installera vida i Win 10 är pga en giltig Internet Explorer saknas.
Det går heller inte att ladda hem IE 11, då systemet inte tror att det är ett Windows system.

Till och börja med så behövs Windows 7 och ett installerat internet explorer 11 som Vida 2014d kan installeras i.
När detta är klart så får man köra en uppgradering från win 7 till Windows 10.
Tack vare uppgraderingen så blir alla program sparade och förblir installerade.

När win 10 är installerat, så måste man installera om VIDA.
Dock får man starta installationen manuellt och välja att det ska köras i Win 7 kompatibilitetsläge.

Installationen kommer nu gå igenom eftersom IE 11 redan finns med i systemet ( tack vare uppgraderingen)

Installationen går igenom, patcha. Klart.
av malajo
Nån som vet om "vida" går att ladda ner någonstans?
Fick min maskin idag och givetvis funkar inte skivan i min dator.
Har ingen annan dator jag kan testa med idag heller så klart :(
  • 1
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 241

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]