Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av tracer
Fick det att fungera tillslut, var IE11 som spökade. Laddade in IE9 och nu fungerar 2014D.

Nu till mitt nästa problem, datorn vägrar hitta min DiCE, har kopplat in den till 12V och får status lampan och Bluetooth lampan att blinka men min dator hittar inte enheten. Är det fel på hårdvaran?
Användarvisningsbild
av leiwi
tracer skrev:Fick det att fungera tillslut, var IE11 som spökade. Laddade in IE9 och nu fungerar 2014D.

Nu till mitt nästa problem, datorn vägrar hitta min DiCE, har kopplat in den till 12V och får status lampan och Bluetooth lampan att blinka men min dator hittar inte enheten. Är det fel på hårdvaran?

har du provat köra dice konfigurations programmet?
och du använder väl USB kina dice har inte BT även om den blåa lampan blinkar:D
av tracer
leiwi skrev:
tracer skrev:Fick det att fungera tillslut, var IE11 som spökade. Laddade in IE9 och nu fungerar 2014D.

har du provat köra dice konfigurations programmet?
och du använder väl USB kina dice har inte BT även om den blåa lampan blinkar:D
Dice konfigurations program? menar du Dice Diagnostic? Japp har en kina Dice.
Användarvisningsbild
av leiwi

Ja just , kopplar den inte upp där heller (med strömförsörjning)

Har datorn installerat drivrutinen för dice ( ser du den i enhetshanteraren)
av tracer
leiwi skrev:

Nej den syns inte där heller, drivrutinerna är installerade. Provade att byta USB kabel och datorn reagerar inte på den. Skumt, är det troligaste felet då något med hårdvaran?
av MPersson
En liten undran...

Har fått nå spök med larmet på min V70 och tänkte därför prova med Dicen..
När jag försöker koppla upp mot bilen får jag upp en ruta, ett ej hanterat fel har inträffat.... Typ.

Läste om det i denna tråd och det stod att firmwaren inte var kompatibel på något vis. Jag fick 2014A med när jag köpte dicen och kör med just den versionen. Vad gör jag galet?!
Användarvisningsbild
av leiwi
MPersson skrev:En liten undran...

Har fått nå spök med larmet på min V70 och tänkte därför prova med Dicen..
När jag försöker koppla upp mot bilen får jag upp en ruta, ett ej hanterat fel har inträffat.... Typ.

Läste om det i denna tråd och det stod att firmwaren inte var kompatibel på något vis. Jag fick 2014A med när jag köpte dicen och kör med just den versionen. Vad gör jag galet?!

årsmodell på din bil?
får du felet när du trycker på "läs ut bilen "?
Har du kört Dice diagnos ( dicen måste ha ström när du gör detta antingen från bilens ODB uttag eller "egen" strömkälla
av MPersson
Det är en 05a.
Ja, precis då får jag felet.

Om diagnos finns under konfigrurera dice så har jag testat det och den säger ok.
Den var inkopplad till bilen då.
Användarvisningsbild
av leiwi
MPersson skrev:Det är en 05a.
Ja, precis då får jag felet.

Om diagnos finns under konfigrurera dice så har jag testat det och den säger ok.
Den var inkopplad till bilen då.

mystiskt , jag skulle nog lossat batteriet ett par minuter och provat igen och kanske startat om datorn med :???:
Användarvisningsbild
av leiwi
tracer skrev:
leiwi skrev:

Nej den syns inte där heller, drivrutinerna är installerade. Provade att byta USB kabel och datorn reagerar inte på den. Skumt, är det troligaste felet då något med hårdvaran?

syns inte dicen i enhetshanteraren när den är ansluten med ström så är nog inte drivrutinen korrekt installerad
  • 1
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 241

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?