Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Bobbokrull
P210 skrev:
Bobbokrull skrev:Edit: Jag misstänker att jag är pinsam? Den drivs såklart via bilen, sen kopplar man upp sig mot den via datorn? Fattar jag rätt nu? :D
Har du tändningen på?
Nej, som jag skrev och misstänkte så va jag lite pinsam :oops:
Trodde den drevs via usb på datorn, men såklart som nån bekräftade här uppe drivs den via obd i bilen. Sitter hemma nämligen och försöker få liv i den. Får bli ett test imorgon ist ute i bilen, troligtvis funkar den som den ska :)
Användarvisningsbild
av leiwi
vad gäller strömförsörjningen till DICE så får den sin ström antingen från kontakten i bilen eller också matas den med 12-18 volt i botten på DICE´n
I båda lägen skall det gå att konfigurera och testa DICE´n i datorn ( Startmenyn/alla program /Dice)
är det en äkta DICE så kan den konfigureras som BT men med "kina" DICE så är det bara USB som gäller .

:D (RO)
av Bobbokrull
Nu så efter lite bök fick jag det att funka. Missade att lägga in extension i VirtualBox, detta för att få USB2.0 vilket krävs.
Sen va det bara tuta och köra.
Hittade en felkod, CCM-0040 Air Quality Sensor, hittade även något annat intressant.
DIM-0001 Mileage Manipulated...Bilen köpt på Jonsson Bil i Örebro. Kan de verkligen varit så fula och ha gjort det tro?
Vad jag vet och minns finns alla besiktningspapper och då jag kollade verade det stämma. Kan denna felkod dyka upp felaktigt av andra orsaker tro?
Kul varje fall att kolla igenom, blir till att leka mer nån annan dag :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Sony905 skrev:Kan man använda en laptop med usb 3.0, hittar vida dicen då?? tänkte testa i helgen, tänkte iaf någon visste?
USB-protokollen är bakåtkompatibla så det ska inte vara några problem.
Användarvisningsbild
av leiwi
Bobbokrull skrev:Nu så efter lite bök fick jag det att funka. Missade att lägga in extension i VirtualBox, detta för att få USB2.0 vilket krävs.
Sen va det bara tuta och köra.
Hittade en felkod, CCM-0040 Air Quality Sensor, hittade även något annat intressant.
DIM-0001 Mileage Manipulated...Bilen köpt på Jonsson Bil i Örebro. Kan de verkligen varit så fula och ha gjort det tro?
Vad jag vet och minns finns alla besiktningspapper och då jag kollade verade det stämma. Kan denna felkod dyka upp felaktigt av andra orsaker tro?
Kul varje fall att kolla igenom, blir till att leka mer nån annan dag :D

DIM-0001
Om kombinationsinstrument (DIM) registrerar att körsträckans lagrade värde skiljer sig med mer än 500 km från senast lagrad körsträcka sätts felkoden. Felkoden kan även sättas om spänningen till kombinationsinstrument (DIM) bryts innan den hinner lagra undan ny körsträcka i central elekronikstyrenhet (CEM).

CCM-0040
Om styrenhet klimatanläggning (CCM) detekterar ett fel på luftkvalitésensor (AQS) sätts felkoden.
av Sony905
grillchips skrev:
Sony905 skrev:Kan man använda en laptop med usb 3.0, hittar vida dicen då?? tänkte testa i helgen, tänkte iaf någon visste?
USB-protokollen är bakåtkompatibla så det ska inte vara några problem.

Funkade toppen med usb 3.0, gött med vmware, nu kan man kasta in programet i valfri laptop iaf man får några problem med bilen.

Hade inga fel förövrigt, :-)-)
av matte75
matte75 skrev:Ingen som skulle vilja dela med sig av en fungerande wmvare -image med VIDA 2014A?
Ingen som kör sitt Vida 2014A via wmvare?
av matte75
matte75 skrev:Ingen som skulle vilja dela med sig av en fungerande wmvare -image med VIDA 2014A?
Ingen som kör sitt Vida 2014A via wmvare?
  • 1
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 241

Jag har reklamerat fläkten från Trodo o[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Köldmediebrist eller reglerventilen på […]

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]