- ons 10 jan 2018, 23:30
#1224370
Men det stod något intressant i Expressen-Ledaren:
"Men när valrörelsen nu närmar sig tycks Moderaternas förtroende för sina lokalpolitiker plötsligt sjunka. Nu säger partiet nej till miljözoner från år 2020. På sin höjd kan man tänka sig att ge kommunerna verktyget senare, vilket enligt Transportstyrelsen skulle betyda att zonerna då inte längre har speciellt stor påverkan på luftkvaliteten"
Menar Transportstyrelsen att, om inte miljözoner införs 2020 så kommer ändå luftkvaliteten vara så bra så att vi inte behöver några miljözoner?
I sådana fall, varför ska de införas?
joel80 skrev:Moderaterna (som tidigare varit för miljözoner, i allafall i många lokala partidelar) har svängt och verkar gå till val på att dom inte vill införa miljözoner 2020.Jag undrar om det är så nytt i Moderaterna? Det verkade ju så redan i TV intervjun med oppositionsrådet i Stockholm Anna Jerlmyr då hon förnekade någon politisk enighet att inför miljözoner 2020.
Men det stod något intressant i Expressen-Ledaren:
"Men när valrörelsen nu närmar sig tycks Moderaternas förtroende för sina lokalpolitiker plötsligt sjunka. Nu säger partiet nej till miljözoner från år 2020. På sin höjd kan man tänka sig att ge kommunerna verktyget senare, vilket enligt Transportstyrelsen skulle betyda att zonerna då inte längre har speciellt stor påverkan på luftkvaliteten"
Menar Transportstyrelsen att, om inte miljözoner införs 2020 så kommer ändå luftkvaliteten vara så bra så att vi inte behöver några miljözoner?
I sådana fall, varför ska de införas?
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo