- lör 26 maj 2007, 08:09
#106955
Men håll igen med dina smiles, annars blir du stämplad som "säljare" i maskopi med mig och alla andra (fi)luringar ...
))
Jag är glad förståss. Jätteglad = genombrottet är äntligen här...
baseline 5 tankningar utan MPGC (tar väl 2 månader, kör du den på 98, V-power)
en tanktest 95 oktan
en tanktest V-power (kör du inte redan baseline testen på V-power?)
därefter tankar med MPGC...
(jag gissar du kan använda bara 95 (sparade pengar) i fortsättningen eftersom oktantalet höjs ca. +10 = oslagbart med normala bränslen)
Bygger V-power också på samma nanoteknologi? (lanseringen ligger märkligt nära MPGCaps). Å andra sidan säger experten Lang att det bränsle som MPGCaps skapar under den korta explosionstiden i cylingern, aldrig kan lagras eller transporteras. Vilket skulle tala för att V-power och MPGCaps bygger på olika teknologier.
Vetten, kan du göra en tanktest med både V-power och MPGC tillsammans.
Wikipedia:
"V-power är en typ av bensin med 99 oktan som Shell lanserade i augusti 2005. Den var då 50 öre dyrare än 98-oktanig bensin. Förutom det högre oktantalet gör det nya bränslet att motorn renare och avlägsnar sotrester och annat som stör förbränningen samt har friktionsreducerare som minskar friktionen i motorn. Många bilar kan också sänka bränsleförbrukningen ca 10% jämfört med konventionell bensin.
V-power bensinen har utvecklats tillsammans med (och används av) Ferrari's formel-1 Team, vilket har hjälp marknadsföringen nämnvärt."
Litet räkneexempel:
V-power:
50 öre/lit + 98oktan ca. 12:-/liter x 50 liter = 25:- + 600:- = 625:-
MPGCaps:
20:- 1 MPGCap + 95oktan ca 10,50:-/lit x 50liter = 20:- + 525:- = 545:-
ca. HUNDRALAPPEN SPARAD IGEN MED MPGCaps
(jmfrt V-Power)
--------------------------------------------------------------------
Vetten du verkar vilja hotta din Volvo till absoluta max peak performance.
Är du intresserad av ytterliggare en nanoprodukt, MPG-EXTreme,
som du blandar i oljan vid nästa byte.
Därefter byter du bara olja + EXTreme efter 2-3 ggr längre körsträcka med fullgott resultat
= sparade oljepengar + bättre smörjning,
OCH några ytterliggare % (både 2 och 15% nämns) i mileage...se nedan
Q: I have been told that MPG-EXTREME can improve performance by as much as 9%. Is this correct, or if not how much?
A: Mileage improvements are around 2%, however the wear and maintenance savings can be greater .
Q: What should I tell the operators of 18 wheelers to do, and what to expect from MPG-EXTREMETM, the oil additive. I know that in an automobile the amount to put in the oil tank after changing oil, but I have not seen anything about what the instructions are for large vehicles. I assume 2 ounces per quart like in vehicles, but what is the time to change the oil - how many miles can they expect to get before changing oil again? Nine thousand miles is not very much for a big truck.
A: Since the additive is a very effective micro-lube, an operator should be able to at least double his mileage between changes. I would not hesitate to triple the mileage.
Q8: I am using MPG-CAPSTM and getting a 15% increase. If I use MPG-EXTremeTM in my oil, will this then give me an additional 15% increase? Is this cumulative?
A: It would be cumulative. However, the increase using MPG-EXTremeTM will vary depending on the oil you are using. Some oil and synthetic oils already give some of the benefits of the MPG-EXTremeTM, therefore, the increase is diminished below the 15% you quote.
ref: EXTreme
http://www.bdpmpg.myffi.biz/en/index.ph ... &Itemid=41
------------------------------------------------------------------------
VIKTIGAST för oss!
MPGCaps FUNGERAR för alla på alla expl. motorer.
Alltså börja testa ALLA NI som varit skeptiska...
bara ni själva kan vara seriösa domare, i en EGEN test!
Hur länge skall ni vänta..., medan vetten och via andra 73 000 användare sparar en hundralapp/tankn.
100:- = DINA PENGAR som DU antingen behåller (längre mellan tankningarna),
eller som nu istället går till staten ca. 60% och oljebolagen 40%
(hmm...däri ligger nog dom stora riskerna
(ingen risk med era motorer, 73000 bilar rullar på MPGC redan, ...MEN...)...
vad kommer staten/oljebolagen göra på sikt ???)
staten sitter ju på två stolar här...minskade utsläpp BRA, men minskade skatteintäkter...hmm tur man inte är politiker.
Jag ligger på minus 1000:- på mina investeringar
så jag är INGEN ekon. vinnare (på länge...).
Det gläder mig ÄNDÅ verkligen (som naturälskare) om alltfler använder något som sparar både pengar,bilar,olja och miljö! = 4 x +
vetten kommer säkert igen med fler positiva (och garanterat neg. om det blir så) rapporter...
OCH IGEN som jag sagt i början av tråden, detta är ingen prestigetävling...(för mig)
sluta buga vetten (buga i stället för den avlidna prof. Wilkinssons goda forskning)
Och tack moderator som hade modet att INTE klippa av tråden...
Ursäkta Olson m.fl. för pajkastningen.
Tveksam markn.föring + BRA PRODUKT = fortfarande BRA PRODUKT
Tack för att du pekade på riskerna med MLM (jag är helt övertygat skeptisk till MLM tack vare dig. Visste inget om det innan)
Att detta fungerar är inte min förtjänst...kemiska lagar verkar
på samma sätt i alla liknande situationer. Läs/lyssna NOGA på länkarna igen.
http://www.audioacrobat.com/play/W4jSfRs4
http://en.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_Wilkinson
Eller sök på Wilkinsons catalyst i Google...
Så här svarade min broder Tomas (doktor i läkemedelskemi Sthlm Univ. 1979) borta i Nashville USA:
Hej Bengt,
Ja, det är inget märkvärdigt med MPCG. Allt som du har sagt är korrekt. Det är en metallisk katalysator som är gjord bensin-löslig och därför fungerar som en tillsats till bensintanken. Jag skall kolla var jag kan få tag på ett prov. Om inte, kan du sända mig ett prov.
Tomas.
VINNARNA ÄR DU och JAG (som använder produkten, inte jag som säljare av den=-1000:- ännu) och alla andra som kommer att använda produkten + MILJÖN!
En 20%-ig bränsle/milö-revolution är exakt vad det är!
Mvh /B
p.s. 2 quick final comments
"PILLER" har ett litet löjets klang över sig. Som om motorn vore sjuk
Så är det ju inte. Bara ett bekvämt okladdigt format att hantera katalytiska effekten i.
Det finns MPGBooster flytande för dom som gillar att mäta upp och pytsa i. Men vill stå i bensinkön och göra det...med kanske arga kunder som trycker på
Kommentar 2: Nej jag är definitivt inte bättre än andra
(pga mitt sönd. skole engagemang)
dock kanske mer noga med att inte villseföra andra = omoraliskt,
eftersom jag står och talar just om god moral/etik söndag efter söndag
vetten skrev:(W) (W) (W)Jo visst är det så vetten... 9,38% mindre bränsle (väl mellan dom garanterade 7-14% för alla motorer) = längre körsträcka för dig!
Bengt jag börjar nästan tro att DET FUNKAR (H)
Kan det vara så :?:
vetten
Men håll igen med dina smiles, annars blir du stämplad som "säljare" i maskopi med mig och alla andra (fi)luringar ...

Jag är glad förståss. Jätteglad = genombrottet är äntligen här...
vetten skrev: Jag har bestämt att fortsätta att köra en femtankningarsperiod för att få en någotsånär koll på läget sen ska jag köra på 95 oktan en tank sen på V-power en tank och sen igen med PILLEROk vetten då har du 3 tester att dokumentera (som jag tolkar det):
baseline 5 tankningar utan MPGC (tar väl 2 månader, kör du den på 98, V-power)
en tanktest 95 oktan
en tanktest V-power (kör du inte redan baseline testen på V-power?)
därefter tankar med MPGC...
(jag gissar du kan använda bara 95 (sparade pengar) i fortsättningen eftersom oktantalet höjs ca. +10 = oslagbart med normala bränslen)
Bygger V-power också på samma nanoteknologi? (lanseringen ligger märkligt nära MPGCaps). Å andra sidan säger experten Lang att det bränsle som MPGCaps skapar under den korta explosionstiden i cylingern, aldrig kan lagras eller transporteras. Vilket skulle tala för att V-power och MPGCaps bygger på olika teknologier.
Vetten, kan du göra en tanktest med både V-power och MPGC tillsammans.
Wikipedia:
"V-power är en typ av bensin med 99 oktan som Shell lanserade i augusti 2005. Den var då 50 öre dyrare än 98-oktanig bensin. Förutom det högre oktantalet gör det nya bränslet att motorn renare och avlägsnar sotrester och annat som stör förbränningen samt har friktionsreducerare som minskar friktionen i motorn. Många bilar kan också sänka bränsleförbrukningen ca 10% jämfört med konventionell bensin.
V-power bensinen har utvecklats tillsammans med (och används av) Ferrari's formel-1 Team, vilket har hjälp marknadsföringen nämnvärt."
Litet räkneexempel:
V-power:
50 öre/lit + 98oktan ca. 12:-/liter x 50 liter = 25:- + 600:- = 625:-
MPGCaps:
20:- 1 MPGCap + 95oktan ca 10,50:-/lit x 50liter = 20:- + 525:- = 545:-
ca. HUNDRALAPPEN SPARAD IGEN MED MPGCaps

--------------------------------------------------------------------
Vetten du verkar vilja hotta din Volvo till absoluta max peak performance.
Är du intresserad av ytterliggare en nanoprodukt, MPG-EXTreme,
som du blandar i oljan vid nästa byte.
Därefter byter du bara olja + EXTreme efter 2-3 ggr längre körsträcka med fullgott resultat
= sparade oljepengar + bättre smörjning,
OCH några ytterliggare % (både 2 och 15% nämns) i mileage...se nedan
Q: I have been told that MPG-EXTREME can improve performance by as much as 9%. Is this correct, or if not how much?
A: Mileage improvements are around 2%, however the wear and maintenance savings can be greater .
Q: What should I tell the operators of 18 wheelers to do, and what to expect from MPG-EXTREMETM, the oil additive. I know that in an automobile the amount to put in the oil tank after changing oil, but I have not seen anything about what the instructions are for large vehicles. I assume 2 ounces per quart like in vehicles, but what is the time to change the oil - how many miles can they expect to get before changing oil again? Nine thousand miles is not very much for a big truck.
A: Since the additive is a very effective micro-lube, an operator should be able to at least double his mileage between changes. I would not hesitate to triple the mileage.
Q8: I am using MPG-CAPSTM and getting a 15% increase. If I use MPG-EXTremeTM in my oil, will this then give me an additional 15% increase? Is this cumulative?
A: It would be cumulative. However, the increase using MPG-EXTremeTM will vary depending on the oil you are using. Some oil and synthetic oils already give some of the benefits of the MPG-EXTremeTM, therefore, the increase is diminished below the 15% you quote.
ref: EXTreme
http://www.bdpmpg.myffi.biz/en/index.ph ... &Itemid=41
------------------------------------------------------------------------
VIKTIGAST för oss!
MPGCaps FUNGERAR för alla på alla expl. motorer.
Alltså börja testa ALLA NI som varit skeptiska...
bara ni själva kan vara seriösa domare, i en EGEN test!
Hur länge skall ni vänta..., medan vetten och via andra 73 000 användare sparar en hundralapp/tankn.
100:- = DINA PENGAR som DU antingen behåller (längre mellan tankningarna),
eller som nu istället går till staten ca. 60% och oljebolagen 40%
(hmm...däri ligger nog dom stora riskerna
(ingen risk med era motorer, 73000 bilar rullar på MPGC redan, ...MEN...)...
vad kommer staten/oljebolagen göra på sikt ???)
staten sitter ju på två stolar här...minskade utsläpp BRA, men minskade skatteintäkter...hmm tur man inte är politiker.

Jag ligger på minus 1000:- på mina investeringar

så jag är INGEN ekon. vinnare (på länge...).
Det gläder mig ÄNDÅ verkligen (som naturälskare) om alltfler använder något som sparar både pengar,bilar,olja och miljö! = 4 x +

vetten kommer säkert igen med fler positiva (och garanterat neg. om det blir så) rapporter...
OCH IGEN som jag sagt i början av tråden, detta är ingen prestigetävling...(för mig)
sluta buga vetten (buga i stället för den avlidna prof. Wilkinssons goda forskning)

Och tack moderator som hade modet att INTE klippa av tråden...
Ursäkta Olson m.fl. för pajkastningen.
Tveksam markn.föring + BRA PRODUKT = fortfarande BRA PRODUKT

Tack för att du pekade på riskerna med MLM (jag är helt övertygat skeptisk till MLM tack vare dig. Visste inget om det innan)
Att detta fungerar är inte min förtjänst...kemiska lagar verkar
på samma sätt i alla liknande situationer. Läs/lyssna NOGA på länkarna igen.
http://www.audioacrobat.com/play/W4jSfRs4
http://en.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_Wilkinson
Eller sök på Wilkinsons catalyst i Google...
Så här svarade min broder Tomas (doktor i läkemedelskemi Sthlm Univ. 1979) borta i Nashville USA:
Hej Bengt,
Ja, det är inget märkvärdigt med MPCG. Allt som du har sagt är korrekt. Det är en metallisk katalysator som är gjord bensin-löslig och därför fungerar som en tillsats till bensintanken. Jag skall kolla var jag kan få tag på ett prov. Om inte, kan du sända mig ett prov.
Tomas.
VINNARNA ÄR DU och JAG (som använder produkten, inte jag som säljare av den=-1000:- ännu) och alla andra som kommer att använda produkten + MILJÖN!
En 20%-ig bränsle/milö-revolution är exakt vad det är!
Mvh /B
p.s. 2 quick final comments
"PILLER" har ett litet löjets klang över sig. Som om motorn vore sjuk

Det finns MPGBooster flytande för dom som gillar att mäta upp och pytsa i. Men vill stå i bensinkön och göra det...med kanske arga kunder som trycker på

Kommentar 2: Nej jag är definitivt inte bättre än andra
(pga mitt sönd. skole engagemang)
dock kanske mer noga med att inte villseföra andra = omoraliskt,
eftersom jag står och talar just om god moral/etik söndag efter söndag
