Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av bdp003
vetten skrev:(W) (W) (W)
Bengt jag börjar nästan tro att DET FUNKAR (H)
Kan det vara så :?:
vetten
Jo visst är det så vetten... 9,38% mindre bränsle (väl mellan dom garanterade 7-14% för alla motorer) = längre körsträcka för dig!

Men håll igen med dina smiles, annars blir du stämplad som "säljare" i maskopi med mig och alla andra (fi)luringar ... ;-)))

Jag är glad förståss. Jätteglad = genombrottet är äntligen här...
vetten skrev: Jag har bestämt att fortsätta att köra en femtankningarsperiod för att få en någotsånär koll på läget sen ska jag köra på 95 oktan en tank sen på V-power en tank och sen igen med PILLER
Ok vetten då har du 3 tester att dokumentera (som jag tolkar det):
baseline 5 tankningar utan MPGC (tar väl 2 månader, kör du den på 98, V-power)
en tanktest 95 oktan
en tanktest V-power (kör du inte redan baseline testen på V-power?)
därefter tankar med MPGC...
(jag gissar du kan använda bara 95 (sparade pengar) i fortsättningen eftersom oktantalet höjs ca. +10 = oslagbart med normala bränslen)

Bygger V-power också på samma nanoteknologi? (lanseringen ligger märkligt nära MPGCaps). Å andra sidan säger experten Lang att det bränsle som MPGCaps skapar under den korta explosionstiden i cylingern, aldrig kan lagras eller transporteras. Vilket skulle tala för att V-power och MPGCaps bygger på olika teknologier.

Vetten, kan du göra en tanktest med både V-power och MPGC tillsammans.

Wikipedia:
"V-power är en typ av bensin med 99 oktan som Shell lanserade i augusti 2005. Den var då 50 öre dyrare än 98-oktanig bensin. Förutom det högre oktantalet gör det nya bränslet att motorn renare och avlägsnar sotrester och annat som stör förbränningen samt har friktionsreducerare som minskar friktionen i motorn. Många bilar kan också sänka bränsleförbrukningen ca 10% jämfört med konventionell bensin.

V-power bensinen har utvecklats tillsammans med (och används av) Ferrari's formel-1 Team, vilket har hjälp marknadsföringen nämnvärt."

Litet räkneexempel:

V-power:
50 öre/lit + 98oktan ca. 12:-/liter x 50 liter = 25:- + 600:- = 625:-
MPGCaps:
20:- 1 MPGCap + 95oktan ca 10,50:-/lit x 50liter = 20:- + 525:- = 545:-

ca. HUNDRALAPPEN SPARAD IGEN MED MPGCaps :-) (jmfrt V-Power)

--------------------------------------------------------------------

Vetten du verkar vilja hotta din Volvo till absoluta max peak performance.

Är du intresserad av ytterliggare en nanoprodukt, MPG-EXTreme,
som du blandar i oljan vid nästa byte.

Därefter byter du bara olja + EXTreme efter 2-3 ggr längre körsträcka med fullgott resultat
= sparade oljepengar + bättre smörjning,
OCH några ytterliggare % (både 2 och 15% nämns) i mileage...se nedan

Q: I have been told that MPG-EXTREME can improve performance by as much as 9%. Is this correct, or if not how much?

A: Mileage improvements are around 2%, however the wear and maintenance savings can be greater .

Q: What should I tell the operators of 18 wheelers to do, and what to expect from MPG-EXTREMETM, the oil additive. I know that in an automobile the amount to put in the oil tank after changing oil, but I have not seen anything about what the instructions are for large vehicles. I assume 2 ounces per quart like in vehicles, but what is the time to change the oil - how many miles can they expect to get before changing oil again? Nine thousand miles is not very much for a big truck.

A: Since the additive is a very effective micro-lube, an operator should be able to at least double his mileage between changes. I would not hesitate to triple the mileage.

Q8: I am using MPG-CAPSTM and getting a 15% increase. If I use MPG-EXTremeTM in my oil, will this then give me an additional 15% increase? Is this cumulative?

A: It would be cumulative. However, the increase using MPG-EXTremeTM will vary depending on the oil you are using. Some oil and synthetic oils already give some of the benefits of the MPG-EXTremeTM, therefore, the increase is diminished below the 15% you quote.

ref: EXTreme
http://www.bdpmpg.myffi.biz/en/index.ph ... &Itemid=41

------------------------------------------------------------------------

VIKTIGAST för oss!
MPGCaps FUNGERAR för alla på alla expl. motorer.

Alltså börja testa ALLA NI som varit skeptiska...
bara ni själva kan vara seriösa domare, i en EGEN test!

Hur länge skall ni vänta..., medan vetten och via andra 73 000 användare sparar en hundralapp/tankn.

100:- = DINA PENGAR som DU antingen behåller (längre mellan tankningarna),
eller som nu istället går till staten ca. 60% och oljebolagen 40%
(hmm...däri ligger nog dom stora riskerna
(ingen risk med era motorer, 73000 bilar rullar på MPGC redan, ...MEN...)...
vad kommer staten/oljebolagen göra på sikt ???)
staten sitter ju på två stolar här...minskade utsläpp BRA, men minskade skatteintäkter...hmm tur man inte är politiker. ;-)

Jag ligger på minus 1000:- på mina investeringar :-(
så jag är INGEN ekon. vinnare (på länge...).

Det gläder mig ÄNDÅ verkligen (som naturälskare) om alltfler använder något som sparar både pengar,bilar,olja och miljö! = 4 x + :-)

vetten kommer säkert igen med fler positiva (och garanterat neg. om det blir så) rapporter...

OCH IGEN som jag sagt i början av tråden, detta är ingen prestigetävling...(för mig)
sluta buga vetten (buga i stället för den avlidna prof. Wilkinssons goda forskning) :-)
Och tack moderator som hade modet att INTE klippa av tråden...

Ursäkta Olson m.fl. för pajkastningen.
Tveksam markn.föring + BRA PRODUKT = fortfarande BRA PRODUKT :-)
Tack för att du pekade på riskerna med MLM (jag är helt övertygat skeptisk till MLM tack vare dig. Visste inget om det innan)

Att detta fungerar är inte min förtjänst...kemiska lagar verkar
på samma sätt i alla liknande situationer. Läs/lyssna NOGA på länkarna igen.

http://www.audioacrobat.com/play/W4jSfRs4
http://en.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_Wilkinson
Eller sök på Wilkinsons catalyst i Google...

Så här svarade min broder Tomas (doktor i läkemedelskemi Sthlm Univ. 1979) borta i Nashville USA:

Hej Bengt,
Ja, det är inget märkvärdigt med MPCG. Allt som du har sagt är korrekt. Det är en metallisk katalysator som är gjord bensin-löslig och därför fungerar som en tillsats till bensintanken. Jag skall kolla var jag kan få tag på ett prov. Om inte, kan du sända mig ett prov.

Tomas.

VINNARNA ÄR DU och JAG (som använder produkten, inte jag som säljare av den=-1000:- ännu) och alla andra som kommer att använda produkten + MILJÖN!

En 20%-ig bränsle/milö-revolution är exakt vad det är!

Mvh /B

p.s. 2 quick final comments
"PILLER" har ett litet löjets klang över sig. Som om motorn vore sjuk :-) Så är det ju inte. Bara ett bekvämt okladdigt format att hantera katalytiska effekten i.

Det finns MPGBooster flytande för dom som gillar att mäta upp och pytsa i. Men vill stå i bensinkön och göra det...med kanske arga kunder som trycker på :-)

Kommentar 2: Nej jag är definitivt inte bättre än andra
(pga mitt sönd. skole engagemang)
dock kanske mer noga med att inte villseföra andra = omoraliskt,
eftersom jag står och talar just om god moral/etik söndag efter söndag :-)
av bdp003
Kan det vara så att om ALLA fordon och förbränningsanläggningar på jorden (jo du kan köra även din oljebrännare i villan tillsammans med MPGC) använde MPGC skulle växthuseffekten minska och kanske helt försvinna på sikt!

Bara en skön tanke ...:-)

Någon som vet ungefär hur mycket bilavgaserna är skuld till växthuseffekten?

Quote:

Q: In Australia, an average car produces 8 tons of CO2 equivalent of greenhouse emissions per annum. To make it clear, could we tell our prospects that we are eliminating 2 tons of CO2 equivalent GHGs from an average car when it uses the MPG-CAPS

A: We do not reduce the average CO2 from the fuel burning. The only CO2 reduction is that achieved by burning less fuel. The reduction will correspond with the reduction in fuel burned. We do however, reduce the smog emissions by as much as 90% which are greater contributors to air pollution.

Increase fuel mileage a
minimum of 7 to 14% and reduce emissions(smog) 80%
GAURANTEED!!!

EACH PERSON,... EACH VEHICLE... OR FLEET OF VEHICLES USING A
MPG CAP MAKES A SIGNIFICANT DIFFERENCE IN THE AIR POLLUTION OF
OUR PLANET. FOR ABOUT 2$ A FUEL TANK, GAS DIESEL, AND
BLENDED FUELS, YOU CAN REDUCE SMOG BEFORE IT IS CREATED BY 80%
SO BY THE TIME IT GETS TO THE TAIL PIPE IT IS ONLY WATER!!!!!!!!!

Reference:
http://tools.myffi.biz/users/russ/e-zine/2007-5-25/

/B
Användarvisningsbild
av Funk
Snacka global uppvärmning på ett nätforum, kan bli spännande, forskarna är inte det minsta eniga själva, och dom som har en avvikande uppfattning än den gängse i media inte alls får komma till tals..

Men några fakta skall man väl kunna leta reda på som kan vara intressanta.
Den vanligaste växthusgasen är vattenånga, och den utgör ca.95% av alla växthusgaser. Den mest diskuterade är C02 och det mänskligt producerade bidraget av årliga utsläpp lär vara under 1% av det som produceras. Haven släpper ut mest, eller absorberar mest, beroende på värmesvängningarna i atmosfären. Uppgifterna kommer från ett TV-inslag som jag inte kommer ihåg vad det hette, och skall bara ses som ungefärliga.

/Thomas
av bdp003
Funk skrev:...Den mest diskuterade är C02 och det mänskligt producerade bidraget av årliga utsläpp lär vara under 1% av det som produceras. Haven släpper ut mest, eller absorberar mest, beroende på värmesvängningarna i atmosfären.
/Thomas
Tack Thomas.
Det verkar (tyvärr) som om bilarna (<1%) är det mindre problemet.

Skäön tanke i alla fall.
Alla bäckar små ... :-)

/B
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det finns 600.000.000 fordon på jorden.

De konsumerar kanske 12.000.000.000.000 liter bränsle / år

Det blir ca 120.000.000.000.000 kr / år

Om denna mirakelprodukt sparar 10% bränsle så är ju potentialen/värdet av produkten minst

12.000.000.000.000 / år

DVS 12.000 milliarder kronor / år, det är ju fan ingen piss i Nilen, det räcker ju för att betala av Sveriges Stadsskuld 10 ggr om och det varje år dessutom....

Varför är då ingen stor tillverkare, investmentbolag osv intresserad av att köpa upp denna produkt? Varför harvar den runt med ett gratis google mail och youtube video? Produkten ska ju funnits i flera år!
av bdp003
VolvoB20 skrev:
DVS 12.000 milliarder kronor / år, det är ju fan ingen piss i Nilen, det räcker ju för att betala av Sveriges Stadsskuld 10 ggr om och det varje år dessutom....

Varför är då ingen stor tillverkare, investmentbolag osv intresserad av att köpa upp denna produkt? Varför harvar den runt med ett gratis google mail och youtube video? Produkten ska ju funnits i flera år!
Bra kommenterat 'VolvoB20 :-)

Och säkert helt rätt räknat också!

MEN men men...se hur svårt jag har haft att övertyga er.
3 testare på 1 månads harvande med länkar och argument för och emot.
Det tar säkert århundraden innan en större mängd bilanvändare börjar spara dessa 10-20% tyvärr tyvärrr...
precis som du säger det känns inte seriöst och övertygande...
men vad är seriöst och övertygande ???
Jag har ingen budget att spendera på fläschiga websidor och dyra betalmail.

En familjefar som redan ligger "lusentappen back"! (änsålänge)

Det går tydligen från några få modiga till de modigas vänner osv osv...
Vi rullar (=Volvo)...redan är vi >73000 som rullar på MPGC, på ca. 3 år.
Vad blir det i exponentiell ökning...vänners...x vänners...x vänner osv!

Jag håller i allafall tummarna att dom 3 modiga...snart blir 30 300 3000 unt zu weiter...vetten är redan på väg åt rätt håll = bättre miljö, motorer mer hk och sparade naturresurser... en riktig Bulls Eye!:-)

Så glöm mig, glöm youtube, google mail och allt annat som hetsar upp dom skeptiska tankarna ;-)

Våga investera en enda gång i dom 39:- självkostnadspriset... och var själv domare...jag tjänar ju 0:- nada på detta erbjudande,
om det inte fungerar! (en omöjlig biz i så fall som hade självdött långt innan den nått Sverige). Logikens lagar gäller även för MPGC.

/B
Användarvisningsbild
av Tomas88
Hej alla Volvoägare. Nu har jag fått hem de utlovade testkapslarna. Verkar vara konstigt om två små bruna piller skulle kunna sänka min förbrukning med 20 % (ok det garanteras visserligen "bara" 7-14% men det skulle ju göra mer på en äldre bil enligt Bengt).
Bengt skrev i Brevet jag fick med kapslarna: "Genomsnittet ligger på 22% på dom ca 50st. vittnetsbörd jag läst" ... så det borde ju märkas ganska tydligt i så fall.

Testobjektet (min bil):
Volvo 240
Årsmodell: 1983
Mätarställning: ca 18300 mil

Jag har flera gånger kollat förbrukningen det har legat på ca 1 l/mil nästan varje gång. Det lägsta jag lyckats uppnå är 0,77 l/mil men då var det på en långfärd, konstant landsvägskörning 90-100 km/h. Mitt vanliga körmönster är annars mest landsväg då jag bor på landet, lite stadskörning blir de ju också och sedan ett par kortsträckor på ca 2km någon gång då och då. På landsvägskörning ligger jag i 90-100 km/h och jag brukar försöka gasa så lite så möjligt (den dricker rätt rejält annars).

Så nu får vi se. På onsdag ska jag fylla upp tanken med två piller i och samtidigt kontrollera den senaste förbrukningen på ca 40 mil.

Jag kör inte så mycket så det lär dröja ett tag innan jag kan återkomma med något resultat.

MVH Tomas
av bdp003
Tomas88 skrev:Hej alla Volvoägare. Nu har jag fått hem de utlovade testkapslarna.
MVH Tomas
Hej Thomas.

Det skall bli spännande att se hur snabbt du märker förändringen.
För förändring (till det bättre) blir det!

Jag har haft en enda av nu 8 personer sedan febr som testat, som inte märkte något efter första tanken. Och han fortsätter testen upp till dom 4-5 tankar som kan krävas.

Spara bensinkvitton, km inställningar och rapportera.
Känn också efter om accelerationen känns bättre (fler hästar i cylindrarna)

Utsläppen är ju svårare att kontrollera, men från USA rapporterar lastbilskillarna att röken försvinner ur avgasrören och istället syns bara värmedallringarna av dom nu renare och hetare avgaserna (vad vet jag). Du kan ju hålla ett öga på avgaserna också Thomas.

Jag hoppas verkligen fler vågar testa nu... 100:- väntar på att få bli sparade/tankning + dom andra 4 pos. effekterna! :-)

Vetten har en upphottad Volvo 480 (citat: Volvo 480tic med optimerat ladd, har c:a 170hk nu gämfört med 120hk orginal).

Om nu hans trimmade motor håller för denna test (> 1vecka...),
och han sa ju han var TUNG på gasen...:-)
så kan nog alla andra tryggt testa med otrimmade "normala" motorer.

vetten skulle inte vara sen att rapportera motorproblem...
istället säger han...citat: "en mycket positiv sak är att min bil numer inte har några somhelst svårigheter med att ligga i 50 på 5-an som den aldrig har gillat tidigare utan gärna hackat lite eller inte gått riktigt rent där..."

/B
Användarvisningsbild
av mugge
Kunde inte låta bli att göra en sökning på MPG-CAPS - folk har inte alls bara positiva erfarenheter att rapportera. Här är några vittnesmål om ÖKAD bränsleförbrukning med pillret i tanken....

http://www.carbibles.com/productreviews.html#mpgcaps
Användarvisningsbild
av mugge
...och efter att ha bläddrat lite till i sökresultaten vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Var och varannan webadress får ju varningsklockorna att ringa.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 36

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.