Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Amli
Sharkbait skrev: Du försvarar tyskarna till max men ändå så valde du en Volvo...
Det går att köra en Volvo och fortfarande tycka att tyskarna gör bra bilar. Bara för att man köper en viss bilmodell behöver det inte betyda att man per automatik tycker att det är världens bästa bil. Fömodligen uppfyllde den modell de kriterier Steff 99 hade vid sitt bilköp bäst.
av Amli
Sharkbait skrev:

Jag plockade ihop en V70 för 430,000kr och då har den all utrustningen som man behöver!
Du menar förstås den utrustning som du behöver ;) För mig landade det på 470.000:- (jag utgick från en D5 AWD).

Provade även att bygga en Passat. Då landade jag på 450.000:-. Jag kunde inte välja till motsvarande R-design på Passaten men jag tog Panorama tak, navigator och Dynamic chassi control som jag inte valde på Volvon.
Senast redigerad av 2 Amli, redigerad totalt 0 gång.
av bilgalen
XC90_Executive skrev:Att tysktrion är större är inte konstigt alls. En stor anledning är hemmamarknaden. Enormt mycket större än Volvos hemmamarknad.
Fast Volvos "hemmamarknad" är ju Kina nu för tiden. Mycket större hemma marknad än Tyskland för de Tyska tillverkarna :)
av Steff 99
Min V70 var hamnade brutto 480-490 med vinterdäck då har jag det jag behöver, att en XC60 springer väldigt lätt upp till 550-560 tusen och där någonstans ligger min, då var jag nöjd med specen.
Så att tro att en Volvo är så väldigt mycket billigare då har man nog inte så stora krav på hur välutrustad en bil skall vara.
Sedan kan ju alla inte kryssa i alla options som XC90 Executive gör.... :(

"Sharkbait" hittade tydligen inte något där jag skrivit att MB var bättre än Volvo.
Det var bra eftersom jag inte skrivit detta.
För det andra har jag aldrig köpt en MB därför att de aldrig riktigt fallit mej i smaken, det gjorde inte GLK:n(Lagerbil med möjlighet att göra tillval)heller denna gång trots att priset var lägre än XC60:n.
Tycker det är konstigt man inte kan påpeka att det finns andra bilar i vår lilla värld än Volvo som är "prisvärda" och kan komma från Tyskland utan att någon blir lite små sur :lol:
av bilgalen
XC90_Executive skrev:Nej, Kina är inte Volvos hemmamarknad, utan Sverige.

Skulle du skriva att Jaguar och Land Rovers hemmamarknad är Indien också?
Kinerserna äger ett bilföretag som heter Volvo och som än så länge har två fabriker (rätta mig om jag har fel här), en i Sverige och en i Belgien. Vad är det egentligen som gör det Svenskt?

Land Rover är väl ett bra exempel på ett "sönder sålt" företag. Jag vet faktiskt inte vad jag förknippar som hemmamarknad för Land Rover längre.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Framvagnsinställning själv

Jag har försökt att göra en framvag[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]