Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av bdp003
cycler skrev: Oerhört underhållande läsning!!!

Sällar mig till majoriteten...

Ställer dessa enkla frågor: OM pillret är sant...

Varför hör vi propaganda från en privatperson?
Svar: MLM är vald som marknadsmetod,
citat av grundaren "the shops are full of good products that collects dust on the shelfes, MLM creates passion for products"
fritt översatt: "butikerna är fulla av utmärkta produkter som bara samlar damm på hyllorna,
MLM (MultiLevelMarketing) skapar passion/hängivelse av användarna för produkten"
cycler skrev: Varför skriver inte vanliga tidningar om detta?
Dom gör det...allt mer
Se tidigare inlägget Hufvudstadbladet Hfors
cycler skrev: Varför får privatpersoner som du Bengt sälja detta?
MLM, rekommenderades produkten av en nära vän (som jag 100% litade/litar på)!
Så har alla inkl. du som läser fått höra om denna revolutionerande bränsleprodukt.
Skillnaden (tyvärr) är att ni inte känner = litar på mig! :-(

Skaparen av produkten Jack, säger uttryckligen
MLM is the 100% right method for THIS product!
cycler skrev: Pillret kan mycket väl vara sant men varför då all denna konstiga marknadsföring??
MLM är inte konstigt...tack vare Internet kommer allt fler kanska alla nya BRA produkter via nät
och vänner!
...hur många har inte hört om ex. TupperWares BRA plastprodukter och framgångar.
Det finns massor av BRA (och dåliga) andra produkter ute på nätet,
och säkert redan bland våra grannar, vänner som upptäck dom.
cycler skrev:
Framför allt Bengt, hur skall vi ta dig trovärdig när du upprepar dig med säljsnacket hela tiden?? Börjar låta som en gammal hackig skiva......vilket i mina öron(ögon?) inte är trovärdigt.

HJÄLP MIG DÅ "cykler"! VAD SKALL JAG (får jag) SÄGA som är TROVÄRDIGT???

JAG VILL BARA DU OCH ANDRA SKALL SPARA 100:- /TANKNING
VÅGA TESTA SJÄLV = ENDA RIKTIGT ÄRLIGA TESTEN!

Jag har till och med gratis delat ut dessa kapslar!

cykler... Det är ju logisk kullerbytta om jag GRATIS delar ut något som är helt verkningslöst! ;-)
cycler skrev:
Slutligen, är det sant så kommer det som tillsats till bensinen i en snar framtid ändå.
Det ligger mycket i detta ditt sista påstående cykler...
gröna politiker och statliga myndigheter kommer troligen att ganska snart upptäcka den positiva miljöeffekten MPGCaps utgör (förutom energibesparingen på den icke förnybara oljan )!

MEN fram tills dess, i med en kapsel per tankning, och kör 100:- längre,
innan staten tar även denna 100-lapp ifrån dig :-)

Vi blir ALLTFLER > 73 000 mycket nöjda användare maj 2007!

Vem säger nej till en 100-lapp = 4 - 6000:-/år
som ligger och väntar på DIG
att bli upplockad! :-)))

Mvh /B
Användarvisningsbild
av vetten
Ok då var min lilla privata test igång då, fyllde upp tanken full idag plus två piller men eftersom jag bara kört nån mil än och det i stan så får vi väl avvakta några dar så man hinner köra fram och tillbaks från jobbet några gånger, ska hålla noggrann koll på färddatorn både snittförbrukning och under färd och jag ska försöka att inte köra på annorlunda sätt än vanligt

vetten
Användarvisningsbild
av Funk
Herr Lang kan säga vad han vill om crackning, det stora problemet är att vid crackning får man ut olika produkter, som tas o hand på olika nivåer i crackningstornet om minnet inte sviker mig...
Asfalt i botten, och bensin i toppen., i princip..

Och det skulle i så fall innebära att alla skadliga restprodukter som man skiljer ut vid crackningen ändå stannar i förbränningsrummet, dvs även de lågaromatisk och mindre flyktiga beståndsdelarna som den redan crackade och raffinerade bensinen då fortfarande skulle innehålla...

Sedan tror jag inte crackning innefattar någon katalytisk process, men den delen av kemin minns jag inte helt..

/Thomas
av bdp003
Bra sammanfattning Thomas. :-)

Men det är inte bara herr Lang som påstår.
prof. Wilkinsson säger så här 1973:

Quote:
"...catalytic processes require that the metal to carbon bond be unstable or, more accurately, that it be labile and able readily to undergo chemical reactions..."

Jag tolkar detta så att förutsättningen för Wilkinssons katalys är att
järnet i ferrooxiden ingår en INSTABIL förening med kolet i bränslet,
som DÅ ger den betydligt kraftfullare kemiska reaktionen i cylindern.

Med prof. egna ord "UNSTABLE" = den kan inte lagras/transporteras på någon annan plats än
just där förbränningen sker i samband med förbränningen.

Som om man skulle köra motorn i "crackningsanläggningens översta delar av tornet".

Detta bekräftar också påståendet från Lang att ingen lagring eller transport med den i bränslet skulle fungera eftersom kravet är instabilitet.
Det är värmen + trycket + ferrooxiden (från kapseln) som skapar denna möjlighet i cylindern.

Det är alltså inte dom resterande 2 % (98% av bränslet tas normalt hand om av motorn) som plötsligt blir dom utlovade 7-14% förbättring,
som någon riktigt och kristiskt påpekat... (hur kan 2% bli 20%?),
utan en NY tillförd kemisk förening, den katalytiska med ferrooxid och kol i instabil förening, som ger den NY energiökning som inte fanns tidigare i bränslet!
Hoppas ngn förstod mig :-)

Hoppas någon mer organisk kemikunnig än mig kan kommentera detta. :-)

Här en fin länk till Oljans Värld
från svenska Petroliuminstitutet.
Som beskriver det du talar om Thomas (crackningstornet sid. 7)
http://www.spi.se/fprw/files/omolja.pdf
Funk skrev: Och det skulle i så fall innebära att alla skadliga restprodukter som man skiljer ut vid crackningen ändå stannar i förbränningsrummet, dvs även de lågaromatisk och mindre flyktiga beståndsdelarna som den redan crackade och raffinerade bensinen då fortfarande skulle innehålla...
/Thomas
Säkert helt rätt Thomas, men den "hög-crackade = förädlade delen" ger ändå bättre total förbränning, och om utsläppssiffrorna håller vad dom lovar så förbränns även det mesta av event. restprodukter från denna millisekundsnabba sista "crackningen".

----------------------------
D. 75% exhaustreduction
Quote: "Here in the US, we do a smog test, which is a test without revving the engine .
We are seeing a reduction of 75-90% of NOx, CO and unburned hydrocarbon, all of which are harmful to the environment as well as to health.
We are experiencing this with all fuels.
----------------------------
av bdp003
vetten skrev:Ok då var min lilla privata test igång då, fyllde upp tanken full idag plus två piller men eftersom jag bara kört nån mil än och det i stan så får vi väl avvakta några dar så man hinner köra fram och tillbaks från jobbet några gånger, ska hålla noggrann koll på färddatorn både snittförbrukning och under färd och jag ska försöka att inte köra på annorlunda sätt än vanligt

vetten
Starkt gjort av dig vetten! :-)

Att våga där andra inte vågar...

Stort tack till webmaster som också hade modet att låta tråden rulla vidare... :-)

Jag vet inte vem av oss som är mest nervös...
du som kör din bil...
eller jag som event. skall korsfästas med herr O:s goda minne (ironi)
dom andra verkar bara följa det hela med STORT INTRESSE från läktaren. :-)

Glöm dock inte det är era event. 100:lappar/tankn som nu samtidigt står på spel... :-)

Betonas skall att enl. FFI tillverkaren, så kan upp till 3-4 fulla tankningar behövas för fullständigt resultat. = 2 + 1 + 1 + 1 = 5 kapslar (på totalt ca. 200 liter)
Och absolut aldrig mer än detta dvs 2 +1 +1 osv... = motsatt resultat (höjd bränsleförbr.) redan rapporterat i sådana fall.

Så rapportera på vetten dag för dag vecka för vecka, men slutdatumet= slutsatsen måste få bli några månader framöver.

Du skrev i mailet
"Jag tycker att det ska bli intressant att testa produkten och jag lovar att vara försiktig eftersom jag redan har höjt laddtryck men jag tror nog inte att det är någon fara eftersom jag har laddtrycksmätare /vetten"

Har du sett ngn tryckhöjning "vetten" (är laddtryck = cylindertryck? då borde du ha ca. +30%)

Fler kapslar via:
http://www.bdpmpg.myffi.biz
eller 3 samma väg som förra gången.
av OrsonGbg
Och eftersom Bengt ignorerar inlägg som inte passar hans bluffprodukter får jag väl citera lite då

"If you do I suggest you drive a little more economically because Mpg caps (in my opinion) ar rubbish and simply may not work. I was a distributor of mpg caps and i am fed up of being forced twisting the truth to suit the needs of FFi. The whole emphasis is placed on getting new distributors involved rather than selling the product - why?

One possible reason that the company behind mpg-caps focuses on getting new distributors involved in the business rather than selling the mpg caps is this is they make more money out of getting new distributors because you pay (approx) £400 which is the equivalent of around 300 mpg caps, another reason is the product may only work in certain vehicles. MPG Caps may not work on cars less than three years old (as there is no carbon to remive and this gives you an instant increase in mpg as there is more space for the fuel to burn and if you are really unlucky mpg-caps may BLOW YOUR ENGINE UP as they make the fuel burn quicker thus increasing the temperature of the engine..

I am no longer a distributor because of mpg caps because wouldn't play their games with my friends and colleagues and i feel i owe it to the public to make them aware that mpg caps and their parent company FFi (in my opinion) are one BIG CON - IF YOU GIVE THEM ANY MONEY YOU MAY LOSE IT.

They have regular MEETINGS where about 100-200 "prospects" (potential distributors/cash cows) sit in front of a very capable salesperson (who knows all the gen behind mpg caps) this salesperson then tells everyone these stories about how a guy was once offered the chance to invest in microsoft and decided not to and now kicks himself everyday one possible reason for this is that they want you to think you would be missing out MASSIVELY if you dont come on board with them. They then tell you about the different types of income and how with FFi you can earn all three but if you only have a normal job you can only earn one, also they tell you that there are 3 groups of people in the world, two of which don't take chances (and are made out to be stupid) and one that does take chances but are apparently very shrewd business people - guess which one the FFi "joiners" are in.

In my opinion its all bullshit and if you fall for it you are gonna kick yourself - stay clear of their blag artists"

Från en fd försäljare av denna produkt http://www.martinhughes.org.uk/
av bdp003
Jag drar mig för att kommentera dina inlägg O.

Av den enkla anledningen att det inget tillför diskussionen.
Alla vet redan, att vi har helt olika uppfattning om detta.
Pajkastningen kan vi stå över...jag är för gammal 50+ för den leken!

Jag kan ändå inte låta bli att förtydliga ditt senaste inlägg och slutsatserna.

Jag ger dig rätt, till en del.
Marknadsmetoderna kan ifrågasättas.
Överraskad att jag håller med! :-)

MEN dom riktiga vinnarna är fortfarande
DIREKT med första kapseln,
ALLA som vill och vågar testa produkten.
100:- längre körstträcka/tankning gäller. 4000-6000:-/år av DINA pengar,
som DU får behålla.

Att BARA vara en användare av MPGCaps är en stor vinst,
för användaren och miljön och bilen anser jag!
som att betala en 20-lapp för att få plocka upp en 100 lapp!

Att värva nya säljare är inget jag satsar på själv.
Jag är nöjd användare av en revolutionerande BRA och väl dokumenterad PRODUKT!
Och vill dela den kunskapen med dig, mina vänner och alla som lyssnar.

Det var inte jag som person eller FFI:s metoder utan OM MPGCaps fungerar eller inte...som var budskapet som skulle noggrant synas O.

Mer än 73 000 nöjda användare kan inte ändra sin uppfattning för att några besvikna säljare klagar! :-)

Håll MPGCaps i fokus :-)

/B
av OrsonGbg
Jag drar mig för att kommentera dina inlägg O.

Av den enkla anledningen att det inget tillför diskussionen.
Alla vet redan, att vi har helt olika uppfattning om detta.
Pajkastningen kan vi stå över...jag är för gammal 50+ för den leken!
Ja det har jag redan förstått, måste vara jobbigt att få din bluff synad.
Jag kan ändå inte låta bli att förtydliga ditt senaste inlägg och slutsatserna.

Jag ger dig rätt, till en del.
Marknadsmetoderna kan ifrågasättas.
Överraskad att jag håller med! :-)
Nej inte direkt, du kan ju inte göra bort dig hur mycket som helst.
MEN dom riktiga vinnarna är fortfarande
DIREKT med första kapseln,
ALLA som vill och vågar testa produkten.
100:- längre körstträcka/tankning gäller. 4000-6000:-/år av DINA pengar,
som DU får behålla.
Nej de riktiga vinnarna är de som står högst upp i pyramiden.
Att BARA vara en användare av MPGCaps är en stor vinst,
för användaren och miljön och bilen anser jag!
som att betala en 20-lapp för att få plocka upp en 100 lapp!
Ingen miljövinst i och med att vare sig förbrukningen minskar eller emissionsvärdena blir bättre.
Att värva nya säljare är inget jag satsar på själv.
Jag är nöjd användare av en revolutionerande BRA och väl dokumenterad PRODUKT!
Och vill dela den kunskapen med dig, mina vänner och alla som lyssnar.
Då är du tämligen unik. I och med att MLM bygger på att värva nya säljare, oavsett om det är Tupperware, Herbalife, Mpgcaps eller vad det nu må vara. Och så många vänner lär du nog snart inte ha kvar, de tröttnar nog förr eller senare på att du vill kränga placebokapslar till dem.
Det var inte jag som person eller FFI:s metoder utan OM MPGCaps fungerar eller inte...som var budskapet som skulle noggrant synas O.
Falsk marknadsföring är straffbart och då är du ju knappast utan skuld om det skulle bli tal om åtal. Där skiljer sig knappast finsk lag från svensk lag.
Mer än 73 000 nöjda användare kan inte ändra sin uppfattning för att några besvikna säljare klagar! :-)
Nä som redan påpekats har du ju ett egenintresse av att sälja produkten om du väl blivit insyltad.
Håll MPGCaps i fokus :-)
Var så säker, hundratals har som redan visats konstaterat att detta är bluff och båg.

Och som en slutkläm... Du har inget egenintresse av detta säger du. Hur kommer det sig då att vartenda ett av dina inlägg sedan du reggade dig här på ett eller annat vis handlar om Mpgcaps?
Användarvisningsbild
av vetten
Citat OrsonGbg:
Och som en slutkläm... Du har inget egenintresse av detta säger du. Hur kommer det sig då attvartenda ett av dina inlägg sedan du reggade dig här på ett eller annat vis handlar om Mpgcaps.
Slut citat.

Antagligen eftersom det är det vi diskuterar här och NU. Själv tycker jag inte man ska uttala sej om saker som man själv inte testat utan göra det själv först för om jag fattat dej rätt så uttalar du ju dej enbart på "hörsägen" eller sånt som andra negativt inställda personer skrivit. Låt dom som vill testa och uttala sej istället, att sen själva försäljningssystemet av produkten är uppbyggt som ett "pyamidspel" och att den i toppen tjänar mest på det "skiter jag i" Det brukar ju vara så i alla företag att topparna tjänar mest eller?

vetten
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 36
Tysta sommardäck V90

Jag tolkar det som att däckmodellen rekommend[…]

Srs

Jag skulle byta bälteslåset. Nu var det[…]