Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag reagerade på att han verkar vara mycket mån om säkerhet och det lät som att han knappast kunde tänka sig att sitta i en Volvo från 90-talet för att de är så myyyyyyyyyyyyyyycket mer osäkra än hans 2013 V70. Men att hamna i en skottlossning som man gör istortsett i vilken stad som helst i Sverige idag verkar inte vara något som han lägger så stor vikt vid.
VolvoÄgarn skrev:Jag reagerade på att han verkar vara mycket mån om säkerhet och det lät som att han knappast kunde tänka sig att sitta i en Volvo från 90-talet för att de är så myyyyyyyyyyyyyyycket mer osäkra än hans 2013 V70. Men att hamna i en skottlossning som man gör istortsett i vilken stad som helst i Sverige idag verkar inte vara något som han lägger så stor vikt vid.
Vart vill du komma :?: Vad har bilsäkerhet med skjutningarna att göra :?:
Alltså nu blir det löjligt. Är du ens gammal nog att ha körkort? Du argumenterar helt sjukt och man undrar lite över om man har att göra med ett barn.
Jag har inte sagt att jag inte kan tänka mig sitta in en Volvo från 90-talet.. det är väldigt säkra bilar det också, även om det inte är i närheten av vad en nyare Volvo erbjuder. Utvecklingen går framåt även om du står stilla.
Och hur faan får du in skottlossningar i det hela?

Jag har bott i Stockholm i 10 år av mitt liv och har nyligen flyttat tillbaka till Gävle där jag är uppväxt... Jag har aldrig sett ett skjutvapen förutom hos polis eller på nöjesfält. På vilket sätt skulle jag bry mig mindre om säkerheten i min bil för att det finns våld i samhället? Jag håller mig ifrån sånt också genom att inte umgås i sånna kretsar eller göra brottsliga saker.

Skärp dig och sluta angripa mig och andra med saker vi inte sagt eller tycker. Vill du diskutera så diskutera sakfrågan utan att dra iväg på fantasiresor.
Personligen tycker jag om man ska sälja en bil ska man visa en bil, vill man sälja Zlatan ska man visa Zlatan men man undrar vilket intresse Volvo har av att marknadsföra Zlatan, det behöver han nog ingen hjälp med. Inget problem att ha med Zlatan i en film om Volvo men han ska inte va huvudobjektet, det bör bilen va den som man vill sälja.
Fast de har ju försökt att sälja bilar på det sättet tidigare, och försäljningen i Sverige går inte bra.

Dessutom har ju Volvo tänkt att uppfattas som ett lyxbilsmärke, åtminstone på vissa marknader (i Sverige tror jag att den uppfattas alldeles för vanlig). BMW och andra konkurrenter i lyxbilssegmentet har inte tidigare uppfattat Volvo som en konkurrent för dem, men nu får de nog tänka om. Kvalitetsmässigt kan inte knappast vara någon skillnad, utan det är annat, som har med image att göra, som skiljer. Volvo är inte tillräckligt känt internationellt.

Nu verkar Volvo PV ta ett helt nytt grepp. Jag tror att det är som joel80 är inne på, att man ska göra kopplingen:
Volvo - det är bilen som Zlatan kör. Och Zlatan - det vet alla redan vem det är.
Användarvisningsbild
av joel80
Tror Volvo mer vill göra reklam för märket än för just den bilen i den här reklamen. Den är varumärkesbyggande mer än ett försök att sälja en specifik modell.
Hahahaha! Både Volvo och Zlatan berör och upprör!
Den perfekta kombon egentligen.. 3 275 000 titt på reklamfilmen på youtube just nu! Så det är inte bara vi här på forumet som "bryr oss".
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]