Mer info från "neutral" oberoende sida:
http://www.fuelsaving.info/ffi.htm
p.s. det stör mig inte att lägga ut även delvis kritiska sidor.
Ger ju större trovärdighet om det även finns positivt att rapportera.
Upp med alla fakta på bordet!
Här är en positiv sida från Danmark:
Virker MPG-Cap™?
Læs hvad brugere af MPG-Caps fortæller:
17% besparelse: BMW 525tds, 1993, 297.000km Gennemsnitlig forbrug, normalt 0.89 liter pr. 10 km. Bilens forbrug ligger næsten altid lige omkring en liter på 10 km, men har aldrig ligget som nu - omkring 0,7. Efter 300km med MPG-Caps 0,77 liter pr. 10 km. Efter 700km med MPG-Caps 0,74 liter pr. 10 km.
Jeg har sågar noteret at bilen virker stærkere, motoren går mere rolig og larmer nu mindre.
Anders Persson, Ljungby
30% besparelse: Jeg kører en Seat Cordoba 1,6 GLX. Jeg kører mange kilometer hver dag og kan altid køre ca. 500 km på en tankfuld. Jeg troede ikke rigtig det ville virke og på de 2 første tankfulde fik jeg ingen besparelse, men på den tredje tankfuld kørte jeg pludselig 654 km. Det er jo helt imponerende. Min bror kører en gammel Harley der kræver bly i tanken, så han brugte flydende bly erstatning. MPG-Caps erstatter også bly, så nu har han altid "piller" i lommen og er fri for flasker.
Sanne Skov, Lunderskov.
13% besparelse: Jeg har 3 biler, men testede først min ældste bil. Det er en Volvo 240 (B-23 motor) fra 1981 der har gået 222.200 km. Normalt bruger den 1,02 liter pr. mil (10 km). Efter tredje tankfuld var forbruget 0.89 liter. En reduktion på 13%. Forleden opdagede mine kone at tanken var utæt, så resultatet er sandsynligvis bedre. Men det ved vi først når tanken bliver repareret.
Per Erik Mathisen, Tanum
21% besparelse: Mercedes 190, 2,0 (benzin), 1990, kørt 355.000 km. Den kørte rigtig dårlig og min mekaniker har aldrig kunnet finde årsagen. Motoren larmede og kunne ikke holde omdrejninger. Det var så galt at min forlovede ikke længere ville bruge bilen fordi hun ikke vidste hvor længe den ville køre. Jeg puttede 3 piller i den første tank og efter 120 km tikkede motoren som et nyt urværk. Jeg sparede desuden 12% og ligger nu på 21%. Før jeg begyndte med MPG-Caps fik jeg målt udstødning i et testcenter og igen efter to tankfulde. Det var tydeligt for manden at jeg sparede benzin. Nu bruger han også MPG-Caps.
Jesper Bentzen, Kolding
ref:
http://www.spar-benzin.dk/sparbenzin_danish.html
Trevlig tordag!
Mvh /Bengt