Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
XC90_Executive skrev:Brukar väl vara så att de som köper lite mindre motorer brukar plocka bort emblemen! :wink:
Precis så tänker jag med, kom å tänka på Mercedes 350 på 70 talet som alltid var länsade på märkningen men varenda 450 SEL där fanns den... :P
av S.t.r.a.n.D
Kanske stämmer att vissa skäms över sin lilla motor, men tror ändå att majoriteten gör det för att man tycker det är snyggt med ren lucka. Senaste jag tagit bort från har varit S70 T5, S60 T5 och V70 D5 så det är då inte för den anledningen ni gissa på i mitt fall iaf.

Sen kan jag tycka lite grann raka motsatsen till er också. Om man skulle ha en bil med 500hk så hade jag nog inte klistrat på massa autotech eller bsr märken. Det är ju roligare om folk inte vet och sen blir överraskad.
av Tommty
Det finns enormt många anledningar varför man gör detta. kan nämna några få:

1) styling, vissa tar bort emlemerna för att bilen ska få ett mer "renare" utseende.

2) Bränslestölder har blivit mycker mer vanligare, mest bland diesel och det är många som vill göra allt för att minska chansen till at bli bestulen.

3) Miljöaktivisterna: för 5-7 år sedan då hela miljötänket gick igång på full rulle så startade även alla aktivisterna en trend att skära sönder alla däck på jeepar,xc90 m.m. p.g.a stora och onödiga bensinslukande bilar som egentligen inte behövdes.

4) Inte just till volvo men många andra märken t.ex VW så måste du beställa dessa emblem för annars kommer endast modellnamnet med på bakluckan. Hos volvo är det tvärtom.
av llesrof
Tommty skrev: 3) Miljöaktivisterna: för 5-7 år sedan då hela miljötänket gick igång på full rulle så startade även alla aktivisterna en trend att skära sönder alla däck på jeepar,xc90 m.m. p.g.a stora och onödiga bensinslukande bilar som egentligen inte behövdes.
Jaaaaaaaa... då ser de ju inte att det ör en stor SUV. De är inte så smarta, de där storstadens asfaltsindianer :roll:
Användarvisningsbild
av PLA
llesrof skrev:
Tommty skrev: 3) Miljöaktivisterna: för 5-7 år sedan då hela miljötänket gick igång på full rulle så startade även alla aktivisterna en trend att skära sönder alla däck på jeepar,xc90 m.m. p.g.a stora och onödiga bensinslukande bilar som egentligen inte behövdes.

Jaaaaaaaa... då ser de ju inte att det ör en stor SUV. De är inte så smarta, de där storstadens asfaltsindianer :roll:
Du får akta dig wissel, dom kommer efter dig, indianerna. Du får vist byta ut ditt XC90 emblem med ett C30 Biohybrid :D
Användarvisningsbild
av wissel
PLA skrev:
llesrof skrev:

Du får akta dig wissel, dom kommer efter dig, indianerna. Du får vist byta ut ditt XC90 emblem med ett C30 Biohybrid :D
Joo jag veeeeet, på 3 månader har dom skrapat sidorna, kastat cyklar osv. på bilen.....är van.
Hade tidigare i livet Mercedes C-klasse bilar...
jag har köpt fler Mercastjärnor än dom flesta. När jag köpte en Volvo 965a med ALL utrustning till samma pris vart det lugnt.
Så är det att leva med Indianer i Sthlm. :P
Användarvisningsbild
av Nexus
XC90_Executive skrev:Brukar väl vara så att de som köper lite mindre motorer brukar plocka bort emblemen! :wink:
Sen finns det ju de som sätter dit M3 emblem på en 318.. Hur tänker man då?? Kul bli frånåkt av en skoda filicia :lol:
Användarvisningsbild
av PLA
Nexus skrev:
Sen finns det ju de som sätter dit M3 emblem på en 318.. Hur tänker man då?? Kul bli frånåkt av en skoda filicia :lol:
Då sätter man på sig den mjuka kepsen och försöker att se 50 år äldre ut.
Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]