Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Bor i Finland och köpt mycket delar från Sverige, främst från skrotar. Till Min nuvarnade bil köpte jag dragkrok från Danmark men med leverans från Belgien.
Användarvisningsbild
av mhunter
Rådlös skrev:Sedan skall man vara medveten om att det inte alltid är samma delar på bilen i alla länder. Jämför först med en reservdelskatalog vad den aktuella delen har för detaljnummer: http://www.volvopartswebstore.com/ Jämför sedan med någon handlare i det andra landet.
Om man kollar dyrare del,t ex vinkelväxel så var de dyrare än i sverige (ca500kr mer)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:Framför allt får ni inte glömma att gnälla när butiker och företag flyttar från orten framöver! :wink:
Precis, man bör stödja företag som inte flyttar inköp eller produktion utomlands till låglöneländer.

Därför köper jag helst en Volvo producerad i Torslanda.
av Xuri
VolvoB20 skrev:
Variosboy skrev:Framför allt får ni inte glömma att gnälla när butiker och företag flyttar från orten framöver! :wink:
Precis, man bör stödja företag som inte flyttar inköp eller produktion utomlands till låglöneländer.

Därför köper jag helst en Volvo producerad i Torslanda.

japp eller så jobbar man ihop sina hårt intjänade pengar å vill handla något billig.

i slutändan är de ändå firman som lägger produktionen där de är billigast. inget vi gör åt. alla företag jag känner till vill tjäna pengar å kan dom göra de i ett annat land till bättre kostnad så gör dom. jag tvivlar ju på att volvo tillverkar så många delar i sverige.... däremot så är samma bromskiva tex 50 % dyrare i sverige på volvo än vad samma skiva är i utlandet....

jag handlar där de är billigast, ofta usa eller england.

jag skänker inte pengar till rädda barnen heller....

å jag har inte dåligt samvete varken över vem jag inte skänker pengar till eller vart jag köper grejerna.

byter man delarna själv så är de för man vill hålla nere sina kostnader. å då vill man säkert handla där man får mest för pengen också.

allting går å hitta i utlandet till bättre pris, bara man kollar lite noga.
av *pettson*
Som tur är så värnar volvo om våra svenska jobb. Det är ju uteslutande delar producerade i sverige man säljer.
Kanske är det därför orignalskivorna till v70 awd -98 har texten :Made in china på etiketten?
Jag stödjer gärna lokal och svensk industri, förutom när man i princip bara hyr in balter och ägnar sej åt att sälja det som svenskt och ockkrar priserna medans man gnäller och plockar ut rekordvinster i ledningen.
Eftersom få uppfyller mina krav handlar jag där priset är rätt utan att bry mej.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
*pettson* skrev:Som tur är så värnar volvo om våra svenska jobb. Det är ju uteslutande delar producerade i sverige man säljer.
Kanske är det därför orignalskivorna till v70 awd -98 har texten :Made in china på etiketten?
Jag stödjer gärna lokal och svensk industri, förutom när man i princip bara hyr in balter och ägnar sej åt att sälja det som svenskt och ockkrar priserna medans man gnäller och plockar ut rekordvinster i ledningen.
Eftersom få uppfyller mina krav handlar jag där priset är rätt utan att bry mej.
Min genomföring är made in poland :P Dom flyttade väl även en hiskeligt massa jobb till belgien för ett tag sen? Iofs så erbjöds dom anställa en deal om att få flytta med, språklektioner osv osv. Men om man inte vill lämna sverige så är det ju lite kört.
Användarvisningsbild
av MartinS
http://www.volvopartshop.com verkar va riktigt snorbilliga å vissa delar, medan andra är prissatta som i sverige. Det är ju inom EU så det är ju bara frakt som tillkommer.

Någon som handlat därifrån?

/Martin
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]