Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Teemu
branx skrev:Skulle ju snabbt kunna berätta om mitt Laguna äventyr, köpte en flång ny Laguna V6 med det mesta i utrustning. 2 veckor efter lev.
så börjar bilen rycka och tappa kraft uppför kallebäckslide, när jag svänger in
till kanten så slår det ut lågor/rök bakom handsfacket. När jag kommit ur bilen
så löser alla bagarna ut. 2månader på verkstad och ny inredning pga kortslutning
i kupefläkten. 3 mån. efter lev. så börjar servon leva sitt egna liv. 3veckor på verkstad, ny kabelstam och servo. 6mån efter lev lägger ABS systemet av.
Ny Kabelmatta motorrum och ny ABS enhet. 2 veckor på verkstad.

9mån. Efter leverans, servon börjar åter uppföra sig konstigt, börjar motarbete
mig när man tex kör i rondeller. Bilen hamnar återigen på verkstad. 4 veckors felsökning, byte av servo.. sen visade det sig vara Stereon, som störde ut servon
på något sätt. Stereo bortplockad, Fick 6kkr av bilia att köpa stereo för.

1½ år efter lev. Elfläktarna lägger av, vatten i styrenhet. Byts.

Fick iaf fri låne bil under alla dessa besök.

Inga fler Lagunor.
Och man kan säkerligen hitta ett antal fina historier om Volvo bilarna med skulle jag tro... Visserligen hade vi inga så här stora reparationer på vår V70, men den gick inte 1 månad utan verkstadsbesök. Kan ju vara ett måndags exemplar den vi hade med och inte en enda gång blev vi erbjudna en låne bil. Näe, jag kommer nog att hålla mig borta ifrån Volvo ett bra tag till iaf. Lagunan går fortfarande klockrent och man får väl vara nöjd med det.
Användarvisningsbild
av CarMan
allt som skrivs på forumet är ju inte fel!
klart det blir många sidor om det är många andvändare.
& om man läse lite så är det ju allt från tips om hur man monterar vivkar & drag kroker till hur mycke blien kommer att vara värd i framtiden.
av Noodles
Många reggar sig ju inte på ett forum och postar:

'Åh vad bra min V70/S60/XC70 är...' osv. :)

Sen har väl inte Renault fullt så många användare som Volvo.. om man ser till antalet foruminlägg/besökare/användare.

Kul att du är nöjd med Renaulten, men du övertygar nog ingen här :wink:
av boeder
Teemu skrev:
CarMan skrev:Volvo har mäst marknadsandelar i Sverige! Det rullar fler Volvo / bil du ser.
jag jobbar med både volvo & renault. jag äger en V70N
behöver jag säga mer.
deta forum har ingen avdelning för renault!!!
läs lite på Renault forumet så ska du se att det inte är många vel på V70N där !
Självfallet är inte detta något forum för Renault. Men kollar man Renault forumet jämfört med detta så är det stor skillnad på "feltrådar" dom olika tillverkarna emellan. Kan ju vara ren tillfällighet också, men slår jag ihop hela Renaults modellprogram ett årtionde tillbaka så är det iaf fler som verkar ha problem med sina nyare Volvo bilar. Det kan ju iofs till stor del bero på antalet användare i forumen med. Visst har Volvo mycket större marknad här i landet vilket ju är ganska förväntat då det är ett svenskt bilmärke.

Hade en V70n -01 innan och det lär dröja innan det blir en Volvo igen. Om det överhuvudtaget blir det igen för mig. Personligen tycker jag Lagunan är en mycket trevligare bil än V70n - fast det är min åsikt det.
Vilken åldersgrupp sitter i en plastig Renault??? Vilket kön? Oftast unga tjejer i Clio, äldre, eller sådana "praktiska" folk i sin Scenic som inte är intresserade av bilar därav mindre inlägg ifrån Renault sidan.
av haxpet
boeder skrev: Vilken åldersgrupp sitter i en plastig Renault??? Vilket kön? Oftast unga tjejer i Clio, äldre, eller sådana "praktiska" folk i sin Scenic som inte är intresserade av bilar därav mindre inlägg ifrån Renault sidan.

Ouch. :)

Men det där med plastig kan jag hålla med om. 8)
Användarvisningsbild
av CarMan
har nu en tid kollat vad som igentligen skrivs i S60... forumet.
det är allt, men inte specilet mycke som härstammar i att det är fel på bilarna...
av Pebben
God vad bra min V70R är!!!!!!!!!!!!!!!!! Underbar bil, jättebra återförsäljare, låg försäkringspremie, finns många reservdelar att få tag på, jättebra forum när man behöver tips!
Vilken packbox ?

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/packbox-vevax[…]

Aha, det finns ju faktiskt hårdmetallborr av[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]