Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av grisbilen
Måste ha en kombi och tyvärr så är det 850 har fått råd av dom som haft 850 att inte köpa en sån om man vill slippa problem.
Men det är väl olika vem man frågar.
Har fått lite bra tips på en annan tråd så nu ska jag ut och felsöka på 945an
får väl stå ut med den ett par år till sen köpa något dyrare när man får ordning på ekonomin
av llesrof
grisbilen skrev:Måste ha en kombi och tyvärr så är det 850 har fått råd av dom som haft 850 att inte köpa en sån om man vill slippa problem.
Men det är väl olika vem man frågar.
Har fått lite bra tips på en annan tråd så nu ska jag ut och felsöka på 945an
får väl stå ut med den ett par år till sen köpa något dyrare när man får ordning på ekonomin
Exakt vad för problem är det man vill slippa? V70 är i allt väsentligt en Volvo 850 och delar i princip samma fel och brister och då bör du undvika dessa också. Min personliga uppfattning är att det är robusta och hållbara bilar.
av rd350
Du lär bli besviken om du bytar från en 945 till en 850/ v70 för femton tjugo tusen! De "häckar" betydligt fortare och är omständigare att serva (om du nu inte gör det själv) Sköt om din 945a eller köp en nyare v70 (kanse en 05- 07a) är mitt råd.
av grisbilen
Tackar för tipsen. det blir som ni säger jag fixar till 945an
Man vet vad man har, men inte vad man får (för 20000kr)
Tack alla som svarat
Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag tror att det går att hitta en 850 rostfri som gått under 20000 mil i bra skick, skulle inte tro att man får ha bråttom i sitt letande. Säkert finns på en sådan bil en del defekter som behöver åtgärdas, så en del verktyg och intresse att serva och fixa behövs. Oftast kanske 140 och 170 hk modellerna inte är sönder skruvade och lättas att hitta ett sådant exemplar bland 850, kanske också s/v 70.
Volvo V50 "Mr White"

Nya damasken monterad.jpg Hallå! Nu var ny[…]

start o stop

Går det att stänga av start o stop

Eller det kanske är led, osäker!

Justera dimljus V90-18

Hej, Fick nedslag på besiktningen att v&aum[…]