Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

rd350 skrev:Alla bilar som blir stående i tre månader som det var frågan om kommer att mögla på ratt, handtag, bälte och andra ställen där någon har varit och "grisat". Det är bakterietillväxt.
Utveckla gärna det resonemanget för det låter lite intressant. Farsan hade inget mögel i sin bil när den stod i två månader. Inte vad någon kunde se, lukta eller känna.
*pettson* skrev:...
Men mögel är aldrig trevligt ens på osten, så använd huvudet vid tvätten.
...
Note to @ÄRRet:
Du har ju tagit dig uppgiften att granska *pettson*s inlägg. Här är ett litet tips; tvätta mögel med huvudet??? Låter farligt, måste vara lämpligare med svamp eller liknande.

Vänligen
Okej tack så mycket för alla svar!
Får väl gå igenom bilen med honom och göra det så väl som möjligt...

Och jag håller definitivt med om att det finns betydligt värre saker att oroa sig för i den bilen. Men jag undrade mest om den kunde sprida sig eller "gömma" sig osv... Aja...
llesrof skrev:
rd350 skrev:Alla bilar som blir stående i tre månader som det var frågan om kommer att mögla på ratt, handtag, bälte och andra ställen där någon har varit och "grisat". Det är bakterietillväxt.
Utveckla gärna det resonemanget för det låter lite intressant. Farsan hade inget mögel i sin bil när den stod i två månader. Inte vad någon kunde se, lukta eller känna.
Då var det en ren o fin bil han ställde undan ock ställde den torrt! :wink: (Det är smutsen som möglar först när det blir fuktigt)

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Ja fungerar inte låset är det en sä[…]

Hej, Har nyligen blivit ägare till en Volvo […]

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]