- sön 01 jan 2012, 10:56
#602570
Där ser man! Kul att kunna bolla tankar.
-)
Min tanke var ju helt klart: Varmare motor= större risk för spikningar, kallare motor= mindre risk.
Nu har jag inte laborerat och testat sådant här till det yttersta, som exempel är min en helt vanlig mycket lite vässad B230FK som bara används för gatbruk. Med min ganska "basic" motorkunskap verkade det bra med en något kallare termostat.
Men jag, liksom umekille, är spänd på vad som då händer med en 98 graders i en B230.

Min tanke var ju helt klart: Varmare motor= större risk för spikningar, kallare motor= mindre risk.
Nu har jag inte laborerat och testat sådant här till det yttersta, som exempel är min en helt vanlig mycket lite vässad B230FK som bara används för gatbruk. Med min ganska "basic" motorkunskap verkade det bra med en något kallare termostat.
Men jag, liksom umekille, är spänd på vad som då händer med en 98 graders i en B230.