- lör 04 jun 2011, 21:36
Vi tittade på en bil med kreditgivare för några år sedan. Säljaren nämnde inget om krediten överhuvudtaget utan det fick vi reda på genom att först kolla trafikregistret (som talade om att det fanns en kredit och vem kreditgivaren var), sen ringa kreditgivaren. De talade utan problem om för oss hur stor den kvarvarande krediten var och hur vi skulle göra vid ett eventuellt köp.
Det blev inget köp (bilen var i för kasst skick enligt mig), och kommer tyvärr inte ihåg detaljerna om hur vi skulle gått tillväga. Men, det är viktigt att kolla upp detta innan köp. Har för mig om en bil säljs där det finns kvarvarande kredit så kan inte den "brukande ägaren" sälja bilen genom att skriva på pappren, men som sagt lite osäker på detaljerna här.
Det blev inget köp (bilen var i för kasst skick enligt mig), och kommer tyvärr inte ihåg detaljerna om hur vi skulle gått tillväga. Men, det är viktigt att kolla upp detta innan köp. Har för mig om en bil säljs där det finns kvarvarande kredit så kan inte den "brukande ägaren" sälja bilen genom att skriva på pappren, men som sagt lite osäker på detaljerna här.