Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
*pettson* skrev:En verkstadshandbok bör kunna lätta lite på huvudvärken? Drygt 200spänn på närmaste butik.. Det verkar helt klart som att du skulle kunna läsa den pärm till pärm för att sen börja bena ut dina frågor. För att till sist lösa dina problem.
Nu ska "Pettson" vara snäll och hjälpa :-)-) HeHe :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Nexus
min sökning var för visa vart bensinpumpen sitter..............
av *pettson*
vetten skrev:
*pettson* skrev:En verkstadshandbok bör kunna lätta lite på huvudvärken? Drygt 200spänn på närmaste butik.. Det verkar helt klart som att du skulle kunna läsa den pärm till pärm för att sen börja bena ut dina frågor. För att till sist lösa dina problem.
Nu ska "Pettson" vara snäll och hjälpa :-)-) HeHe :mrgreen:
Jag är snäll och hjälper. Det är så att man bör ha grundinformation om bilen ifall man inte sitter inne med tekniskt kunnande själv. Om inte annat för att förstå vad det är som vi jiddrar om hit och dit?
Enklast då är att läsa boken pärm till pärm och sen fråga om det som fortfarande är oklart? :-)-)
av *pettson*
monarped skrev:behöver en bok nu o e e 15 mil till biltema som jag vet har boken
Mekonomen har boken. Autoexperten har boken. Andra reservdelsfirmor har boken. Bokhandeln brukar ha boken. Och jo du behöver säkert boken nu.
Men man brukar få anpassa sina ingrepp till möjligheten att få full info. Det betyder att antingen väntar du ,köper och läser. Eller så undersöker du själv på skonsammaste sätt.
av monarped
nu har jag klippt upp ett hål i jämte de hålet som var
kollat på skruvat o där har dom 3 pumpar som verkar passa
ligger på mellan 595 o 800 de borde väll funka eller förslag på nått annat ställe
ja vet inte saab kanske inte tar mer
av monarped
är det bara o ta upp amaturen öppna den plocka bort den trasiga o i me den nya o i tanken igen
av monarped
beställde en pump från skruvat 700 spänn fick den dan efter o nu e den monterad
de va ju skitenkelt
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]