Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Bara för att fylla på lite.. È de inte i någon av mattekurserna i skolan som man går igenom ett litet kapitel som heter "ljuga med statistik"?

Jag vet med säkerhet att jag har haft en genomgång i något ämne i alla fall
Vad är det för problem med det ?:-/ , jag kar kört i Asien, Australien och England och det går fint.

Visst att det är lite ovanlig att växla med vänstern för alla bilarna har varit manuella är väl en sak.

Det jag inte skulle uppskatta vore att ta färja över till Englad med egen bil och köra västertrafik, ska jag köra på andra sidan så ska det vara en bil med ratten på andra sidan också.
VolvoB20 skrev: Det jag inte skulle uppskatta vore att ta färja över till Englad med egen bil och köra västertrafik, ska jag köra på andra sidan så ska det vara en bil med ratten på andra sidan också.
Fast vänsterstyrda bilar gick ju bra i Sverige under alla år fram till -67.
StringerBell skrev:
VolvoB20 skrev: Det jag inte skulle uppskatta vore att ta färja över till Englad med egen bil och köra västertrafik, ska jag köra på andra sidan så ska det vara en bil med ratten på andra sidan också.
Fast vänsterstyrda bilar gick ju bra i Sverige under alla år fram till -67.
-Det var rätt tunt med trafik innan -67 så det var ok att sitta nere i diket och köra även om det var grymt många omkörningsolyckor där passageraren fick ta smällen

-Att byta sida på ratten i bilen man kör gör det mycket lättare att att köra på vänster sida, man påminns hela tiden om att man är i ett vänstertrafikland, tex vid möten, rondeller, korsningar osv då det gäller att hålla reda på vänster-regeln.
Nu var det väldigt många som fastnade just med statistiken, där alla hade sin uppfattning, vilket också skapade lite debatt om det, vilket i sig inte var meningen. Då antar jag att ingen av er ser några problem att köra bil i vänstertrafik utomlands. :)
av *pettson*
llesrof skrev:
*pettson* skrev:Statistik visar allt eller inget. Det räcker med att alla 8 av 8 som har åsikt säger att det är rätt, så har man 100% utslag på att nåt är si eller så.
Mindre än vart tionde, se där ja. Tja, dom flesta kanske inte vill hyra alls, eller tycker bilarna är sunkiga, man kan inte köra automat, eller manuell och endast mindre än vart tionde säger att man avstår för vänstertrafikens skull, men ingen av dom hyrde iallafall en bil i slutändan..
Man brukar ta hänsyn till sådana saker i statistiska undersökningar. De som gör statistiska undersökningar vet förhoppningsvis mer om statistik och hur det fungerar än vad du gör :D
Dom vet säkerligen mer än jag gör, inte ett tvivel. Att hålla på med statistik är att ge ett genomsnittligt svar i den vinkel jag önskar få det.
Därför VET jag att svenskarna är nöjda med sina elräkningar, att vi svenskar inte har nån åsikt om elkostnaderna och att vi faktiskt vill betala för att ställa om sverige trots att vi inte får nånting för det, förutom att betala. Och vi tycker inte att kraftbolagen skor sej på oss.
Det är statistiskt säkerlagt av vår regerings representanter. Dom har nämligen inte sett några tecken i några undersökningar om motsatsen.
Kan du komma på nån i din närhet som instämmer i det man kom fram till? :-)-)

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]