Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Twendor
FWH skrev:Har en bil (ej Volvo) med inbyggd navigation, men som vanligt med dessa så finns ej fartkameror som POI.

Har haft en Road Pilot MicroGo som kamera varnare (GPS), men den gick sönder först under garanti tiden och nu igen utanför garanti tiden och reparationskostnaden inkl frakt är så pass hög att man lika gärna kan köpa nytt - men då köper jag gärna något annat.

Någon som har bra tips?

Jag vill inte ha en hel TomTom eller dylikt då jag redan har nav inbyggt.
http://www.soko.no/
Jeg har selv en slik i bilen. Og den fungerer perfekt både i Sverige og Norge.
Jeg plasserer den i midtkonsollen(koppholderen) og den varsler i god tid. Den er svært enkel å oppgradere med nye bokser.
Man velger selv hvilken lyd og lydstyrke man ønsker. Anbefales!
Mvh Twendor
Användarvisningsbild
av isak
som de flesta säger om ACTIVE GPS sköter de uppdateringar helt suveränt det går att programmera den efter personliga önskemål lätt i PCn med programmet som medföljer har haft min sen de kom på marknaden en garmin eller tom tom får du inga uppdateringar med vilket jag tycker är SKIT!
Isak
av mattias perssom
Jag bara menar på att om man håller angiven hastighet så behöver man inte vara rädd för att hamna i polisens fotoalbum heller.
Sträckor som är kameraövervakade är väl alltid skyltade?
Isåfall blir ju en GPS kamera varnare helt onödig om man kör lagligt...vad är vitsen annars med en GPS som varnar för fartkameror annars?
Senast redigerad av 1 mattias perssom, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av isak
ingen har väl tvingat dig skaffa en?
av CalleV70
lattjo.. trådskaparen vill ha råd angående kameravarnare, inte råd om man ska köra för fort eller inte?? Öppna gärna en ny tråd om detta.
Kameravarnare är lagliga i Sverige och polisen har officiellt inget emot dom. Anledning?? Att dom hjälper till att sänka medelhastigheten! Hellre att du sänker farten än att du omedveten kör för fort är faktiskt anledningen.
av semmelman
Har ett gäng kameror utanför staden på en sträcka man åkt på tusen ggr och sitter man å snackar så är det lögn i helvetet att hålla koll på om man håller 90 eller 95 beroende på hur krävande samtalet är, med en modern bil ljudisolerad så är ju en blick på hastgihetsmätaren enda sättet att veta sin hastighet och på tio sekunder om man inte tittar på mätaren och koncentrerar sig utan snackar med nån, eller tänker djupa filosofiska spörsmål (nåja, det gör aldrig jag), så kan ju hastigheten lätt och snabbt stiga en 10 km/t för mycket. Sen ser man kameran blixtra och halva veckolönen fladdra förbi.
Användarvisningsbild
av isak
+ att trådskaparen får rätt hastighet visad som en bonus! är ju bara att studera den verkliga farten förbi kamerorna som oftast ligger -10 KM vid pendlartrafik, och upp till - 30 när det är helgtrafik!
Isak

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]