Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Automatlåda. Det är fan barockt att behöva sitta och veva med en pinne blan en massa kugghjul bara för att ändra utväxlingen var och varannan sekund. Óch detta skall man bara kunna göra under förutsättning att man trampar på en viss pedal under tiden. Barockt.
Utdragbart lårstöd! Att sitta bra i bilen är avgörande. Gör otroligt mycket att få stöd för hela låret och slippa "dingla" med benen.

Däremot bryr jag mig inte det minsta om regnsenor (måste ändå alltid korrigeras), backvarnare (seriöst, vet man inte var bilen slutar ska man inte ha körkort!), vissa aktiva assistentsystem (BLIS, filhållning-, aktiv farthållare - stänger alltid av skiten direkt jag startar bilen, vill jag ha skjuts tar jag taxi) och sist men inte minst, överstora hjul (hur Vallåkra ser det inte ut med 20" på en familje-Volvo!?)

Mvh
Arese
Parkeringssensorer är det bästa jag har på min bil, jag tycker jag är rätt så bra på att fickparkera, men sensorerna krymper ändå rutorna jag tar mig in i enkelt med någon dm.

Jag kan väl säga vad jag saknar mest och det är adaptiv farthållare.
Det, p-sensorer och el-stol med minne känns som krav till nästa bil.
Besta prylen ar utan tvekan Blue Tooth hands free til mobilen. Annars så tycker jag om back kamera'n spesielt nar jag ska koppla på slapvangnen. Min førra bil var inte strøken på bak fangaren rundt draget presis. Bara spart før en dunk så ar kameran gratis.
Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]

Kabelbrott i dörr? Brukar vara ett känt […]