olleb skrev:Vissa klarar besiktningen och andra inte?
Jag har bytt ut positionsljusen, blinkersarna fram & bak, regplåtsbelysningen, bakljusen och bromsljusen mot leddar och besiktade u.a med det för ett par månader sen. En viss diskution uppstod dock om positionsljusens färg, men det var egentligen inga större konstigheter.
Väljer man rätt färg på sina leddar så funkar det alldeles utmärkt.
olleb skrev:Vad ska man tänka på?
Erfarenheter av olika fabrikat?
Att välja RÄTT prylar och sätta på RÄTT ställe. Har sett alldeles för många mercedesar med blåa leddar i regplåtsbelysningen. Det bara inte ser förjävligt fult ut, det är olagligt så det bara sjunger om det också.
Min uppfattning är att man ska köpa en färg som liknar orginalfärgen så mycket så möjligt, sen kan man labba lite med olika ljusstyrkor och färgtemperaturer. Ett bra exempel är min regplåtsbelysning som lyser som 17, men den gör det med ett skönt kallvitt sken rakt ner över plåten.
Det finns en uppsjö av olika fabrikat och tillverkare.. Sen finns det ännu fler företag som säljer dom.. Problemet är att 99% av allt jag köpt och provat i olika bilar är ren skit. Tyvärr måste jag säga. För det är väldigt smidigt när man kan köpa nått väldigt billigt som man bara sätter dit.
Erfarenheten säger mig att efter ett kort tag så börjar dom blinka eller totaldö.
Jag vill absolut inte hänga ut företag eller enskilda produkter - det enda generella tipset jag kan ge är att lägga en krona extra när ni köper prylarna. Det får ni igen i längden! Om nu någon blev intresserad så finns det bilder på hur det blev med alla leddar i min projekttråd i garaget-delen.
/Ticken