Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Jula skrev:För bilens cigarettuttag. Justerbar mellan 15-24 V. Max 70 W. 5 st utbytbara kontakter med vändbar polaritet medföljer. Mått: 90x30x60 mm. Ström: 10 A. 12 V.
Ja en sån skulle kanske funka. Output 19v 3,42 A 19x3,42 = 65w.
Men tanken med detta köpet var egentligen inte främst att kunna ladda datorn utan att man ska kunna ladda alla saker.. tex kamera, mobiltelefon osv. Men så tänkte jag att om man ändå ska köpa en så vore det dumt att inte ta en som klarar datorn. Annars skulle det ju funka med en på 150w.
Användarvisningsbild
av Lilja
Nu är inte jag elektriker och verkligen inte växelströmsexpert men en bra måttstock borde väl vara vad nätaggregatet i datorn klarar. Om din omvandlare är på högre watt än nätagget så kan datorn aldrig överhetta omvandlaren heller, om jag inte är helt ute och cyklar?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Lilja skrev:Nu är inte jag elektriker och verkligen inte växelströmsexpert men en bra måttstock borde väl vara vad nätaggregatet i datorn klarar. Om din omvandlare är på högre watt än nätagget så kan datorn aldrig överhetta omvandlaren heller, om jag inte är helt ute och cyklar?
Se mitt första inlägg, när det gäller växelspänning kan skenet bedra! Och det som ytterligare komplicerar det är att en dators nätagg. är av switchande typ och att angiven effekt oftast är utteffekt, så en jämförelse med W mot W funkar inte riktigt i praktiken, jämför istället angiven strömförbrukning mot konverterns max utström. Men det kan funka ändå för det är ju sällan datorns nätagg. utnyttjas fullt ut.

Inte att rekkomendera! "Läppen" vil[…]

Menar du styrtappen? Har ALDRIG lyckats slita av […]

Byte inre styrled

Med värme och multispray var inre och yttre b[…]

Hjälp att hitta delnummer

Löste det till slut. Krångligt och tr&a[…]