Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
cybermunk skrev:Anledning till att jag undrar är att jag fått erbjudande från en som vill bli av med sitt Vida system, men jag vet ej om det funkar på 745 inte han heller då han hållit på med nyare bilar.
du har reservdelskatalg på din bil, sen finns nog vissa arbeten i verkstadsandboken, men inte alla. Kanske fins det felsöknings guider, men är väldigtosäker på det, o det fins ingen elektronsik ihoppkoppling mot bilen alls.

men jag tror inte det kommer att funka mer än 1+1 vecka om du inte har abonemang.
Användarvisningsbild
av CarMan
För er som inte vet hur det funkar så kan jag tala om att man får 4 stora uppdateringar på vida på ett år, sen komer det fortlpande små uppdateringer hela tide för att rätta till olika sorters fel, dessa brika dampaner ca 1ggr/ månad i sitt.
det kanv ara allt från fel åtdragningsmoment i verkstadshandboken, o små fel i reservdelskatalogen till rena buggar i komunikatonen med olika bilar m.m.
Användarvisningsbild
av cybermunk
får se hur jag gör men men nu e det ny dag men jag sover inte kanske dags att göra det.
av *pettson*
CarMan skrev:förövrigt så är det inte en DICE på bilden i länken, äve om det står att det är det i texten !
Att inte lådan visar det som är i, är inte nån nyhet, jag ser inte för övrigt någon VIDA på bilden heller ;-// . Det stör inte på nåt sätt dess funktion. Funktionen är helt korrekt i enheten som visas.
Men för din skull ska jag vara extra tydlig.
http://www.ec21.com/ec-market/DICE.html

Välj och vraka..
av S.t.r.a.n.D
CarMan skrev:nu har jag inte tid att kolla alla fakta i länken. Pettson, vet du eller gissar du?

Vad jag fått läramig (var ioförsig när VIDA kom) så funkar en vecka utan att logga in mot datorn i england, efter det så måste man cynkroinisera, dock kan man hoppa över o göra dette i yttligare en vecka, sen så är det kört (men även då bodre det väll gå att knäcka programet)
Kör man VIDA all in one så ska allt ligga lokalt, men jag vet i hunna om det gör det, för det går så himla trökt imellan åt.
Tror att det ligger till precis som du skriver men trots att man har All in one så krävs inlogg(tillstånd) att gå in i programmet. Visst fungerar det några dagar men om man nu köper så vill man ju att det ska fungera mer än 2 veckor.

cybermunk: Får man fråga vad du skulle få betala?? Ren nyfikenhet vad de tar för dessa system. Sen som tidigare sagt så har du inte så stor användning av det till en 745 som om du hade en V70N, då hade du kunnat leka MYCKET mer med programmen. :D
Användarvisningsbild
av CarMan
*pettson* skrev:
CarMan skrev:förövrigt så är det inte en DICE på bilden i länken, äve om det står att det är det i texten !
Att inte lådan visar det som är i, är inte nån nyhet, jag ser inte för övrigt någon VIDA på bilden heller ;-// . Det stör inte på nåt sätt dess funktion. Funktionen är helt korrekt i enheten som visas.

Välj och vraka..

Självklart är inte vida med på bilden, det är ju en mjukvara!!!
Har du själv handlat från företaget? jag själv känner inte till företaget o vet inte om det är ett riktigt företag (en hemsida slänger man ihopp snabbt, dock lite udda inriktning om man vill blåsa folk)
Användarvisningsbild
av cybermunk
1500 för programvara och felsökningestation. men han som äger det nu ska lägga av helt med mek på grund av att han losat körkortet.
Känner nissen rätt bra så det han har, har han haft en stund själva felsökningsenheten har han nog haft i 8 åt så den går nog till och med på Vadis.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Har jag ingen nytta av det då kan jag ju alltid säga det åt nissen som säljer det att han kan få mer om annan part köper det.

!!!LÅS DENNA TRÅD DÅ JAG FÅTT DOM SVAR JAG VILLE HA!!!
av *pettson*
CarMan skrev:
*pettson* skrev:

Välj och vraka..

Självklart är inte vida med på bilden, det är ju en mjukvara!!!
Har du själv handlat från företaget? jag själv känner inte till företaget o vet inte om det är ett riktigt företag (en hemsida slänger man ihopp snabbt, dock lite udda inriktning om man vill blåsa folk)
Det är i högsta grad fungerande saker från äkta företag. Man kan köpa otrevligt mycket fungerande saker i kina.. :-)-)
ps: med vida menade jag dess kartong/ omslag.. mjukvaran finns ju på en hårdvara trots allt..
av S.t.r.a.n.D
cybermunk skrev:1500 för programvara och felsökningestation. men han som äger det nu ska lägga av helt med mek på grund av att han losat körkortet.
Känner nissen rätt bra så det han har, har han haft en stund själva felsökningsenheten har han nog haft i 8 åt så den går nog till och med på Vadis.
Nu blev det lite konstiga formuleringar i meningarna där men om du säger att killen haft detta i 8år så tror jag inte att det är VIDA. Snarare VADIS.. VIDA har inte så många år på nacken.
Plus att 1500:- lät lite för billigt....tycker jag.

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?