Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Ja jo nånstans finns den alltid, de går ju inte komma ifrån, men ja hittade inget "synligt" iallafall, ja tänkte mest på själva skalet, skärmar , huv, baklucka mm, att om man bara är noga av skötseln på skalet så håller man den hyfsat i skick :)
Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Hehe nejdå de e lugnt, ja tycker de e kul att folk diskuterar om andra bilar osså här på allmänt forum. Ja blev faktiskt förvånad att ex du tycker att den är helt okej "motormässigt" som du sa "glidare". Ja hade förväntat mig svar att bilen inte var nåt att satsa på pga motorn etc..

Jämför ja ex en Clk med en Bmw så är det klart att där är mer "sport" över Bmw e36/e46 och mercan kanske har lite "gubbastämpel" men de är ju så, ja kan även tycka en CLK är "ful", det gör mycket bara dom är "nerlackade" ex. Det tycker ja höjer bilen betydligt utseendemässigt, och + att den ser nyare ut!
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag tycker faktiskt CLK är en av de snyggare mercorna idag faktiskt, den nya c-klassen är också grymt snygg.
Skulle också kunna tänka mig en CLK det eller en C70 cab. :D
Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Ja håller med, clk modellen är riktigt stilig och strömlinjeformad, klassisk men ändån modern :) De finns många snygga cabbar på marknaden, är väldigt svag för SL modellerna osså, annars så är ja väl mest inne på 4 sitsiga cabbar , då jag tycker man får mest bil för pengarna vad de gäller en cabbe, men de e ju en smaksak som sagt...

Ja det stod emmellan en CLK eller en C70, kunde lika gärna funnit en Volvo som var i min smak, letade efter en turkosmetallic med beige skinn, men de jag hittade hade gått förlångt tyckte jag.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Den gammla modellen (mellan 1990-2001) SL 600 V12 med automat är också fin. :lol:
Mycket revlig bil att köra, det är inte många som hänger med. :mrgreen:
av flink
Kan ju bara tillägga apropå rost... så har jag inte sett en enda Mercedes c-klass som är nå överdrivet rostangripen ännu. Men då bor jag i "riktiga" norrland, där salt endast finns efter E4 och i vissa undantagsfall så har det letat sig in en bil från E4 då saltgubben fått hjärnblödning ;)
Däremot finns det väl kanske nån enstaka på blocket som jag sett med lite rost. Alla bilar rostar väl mer eller mindre. Jämför en gammal Mercedes, Volvo eller vilken som helst, hur rostiga dom är, som är 20-30 år gammal. Det är svårt.. det är bara Mercedesen och Volvon som rullar idag :)

Låter som en fin CLK du hittat, vad är det för färg?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Här nere i västergötland är det troligen mycket vanligare med rost än i norrland precis som du säger.
Har plockat ihop och isär mercor för lackering och kan intyga att de rostar ganska bra. :cry:
Mercedes-benz är ganska så generösa vad gäller åtgärder av rost vilket de måste vara för att inte tappa kunder.
Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Hej. Hm ja tycker de e lite från bil till bil osså. Vissa sköter bilarna bättre än andra, hur många spolar ex underredet när dom tvättar bilen + torkar av karmar och skrymslen vid dörrarna? Ja känner en som har en MB - 190E -92:a den har alltid stått ute, i en carport, och där e inte en rostfläck på hela bilen, men nu är denna osså pedantskött, och noga tvättad och står aldrig längre tider "skitig", så ja tror mycket på det här med skötseln som är "boven" i dramat.

Sen vet ja att några modeller på mercorna e känsligare med rosten, men de ligger lite i ägarens/nas ansvar osså..

Flink: Färgen är blålilametallic med vitt skinn :)

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]

Om man ändå ska byta skivan, skär […]

Tänkte mest på att det var något […]