Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
grammse skrev:
Iallafall om man ser kunskapsnivåerna på vissa inlägg på forumet i stort...[/
Men om man inget frågar lär man sig aldrid och det är nog mestadels killar på forumet så nu får du hosta upp hatten och svälja den igen :wink:
Så var könskriget slut, back to work ;)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av freak1
Min kusin fick 20.000:- mer av en privat köpare än vad Bilia bjöd. Så visst, jag skulle helt klart prova sälja den på Blocket.

Kusinen tog även en begagnatbilförsäkring när han la ut den på Blocket, kostade 1000-1500:-, han som köpte bilen tyckte det var bra.

Offtopic:

Killen jag köpte min V70-00 av hade oxå en begagnatbilförsäkring som han betalade, den har jag utnyttjat vid drivknutsbytet för 6 veckor sedan.
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Senaste uppdatering...

Med tanke på otur.
Tror ni inte att jag har fått ett stenskott i framrutan på den, samma dag som jag började kolla på andra bilar! Naturligtvis precis i synfältet och naturligtvis ett sådand skott som har lagats men som syns ändå...
Har fan aldrig fått stenskott på någon av mina gamla häckar...men den NYA!
Otroligt. *dunkar huvudet i väggen upprepade gånger och tycker jävligt synd om sig själv*
Användarvisningsbild
av freak1
(S) (S) , super trist.Bara att byta ruta på försäkringen, annars prutar en ev köpare ner självrisken.
Användarvisningsbild
av Irrblosset
freak1 skrev:(S) (S) , super trist.Bara att byta ruta på försäkringen, annars prutar en ev köpare ner självrisken.
Lagade den på etablerad verkstad idag...men det syns ändå lite, lite.
Det får köparen ta och fixa själv om han/hon vill byta hela rutan...men det är iaf lagat.

Ska försöka kränga den privat, har setat halva kvällen och författat annonsen som jag ska lägga ut på blocket.
I helgen ska jag försöka städa den och fota lite...
av jbl
200KKr borde du kunna få ut och kanske 205KKr om du har flax.
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Ska försöka ta lackskadan på vagnsgarantin... (nybilsgaranti)
Någon som har någon aning om vad självrisken kan hamna på?
Användarvisningsbild
av Jensen
Irrblosset skrev:Ska försöka ta lackskadan på vagnsgarantin... (nybilsgaranti)
Någon som har någon aning om vad självrisken kan hamna på?
5000kr.
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Skämtar du???? 5000:-?
Då är det ju ingen självrisk längre...bilia sa att jag skulle få avdrag på värdet på bilen med nuvarande lackskada, på 3000:-... hur f*n kan då självrisken bli så hög?
Användarvisningsbild
av Janne3
det kan man väl läsa på försäkrings papperet ,många försäkringsbolag har olika självrisker de väljer man oftast själv,lägre pris på försäkringen =högre självrisk :-O)
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

Vakuumklockan rör sig inte heller

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]