Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Jag valde en XC70 för att jag tycker den är så mycket tuffare än en vanlig. Och att det ibland är trevligt att ta sig fram lite bättre än med en vanlig (Även om det är sällan för min del) Tråkigt nog drar den ju en aning mer bensin än an 2WD men men...... Åk komforten är ju också en starkt bidragande orsak.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag hade också en stor bil några år, & det enbart för det var ballt. man kom ungefär 35 mil på 100 bränsle.
Här har jag parkerat bredvid en Mitsubichi pajero

Bild

Man vill ju som sagt sitta lite högre, så man kan se ner på dom som åker SUV :wink:
av martin1g
He he, det ser ut som din bil tänker "halllåååå lilla bilen, dig vill jag äta till frukost...".. :shock:
Användarvisningsbild
av CarMan
martin1g skrev:He he, det ser ut som din bil tänker "halllåååå lilla bilen, dig vill jag äta till frukost...".. :shock:
JA :lol:
förvånandsvärt många stannar för höger regeln när man kommer i den der! (vänster regeln med för den delen :wink: )
Senast redigerad av 1 CarMan, redigerad totalt 0 gånger.
av Conny1
Manligare....... 8) Kanske har mer stålar att bränna.. ha ha ha....
av 740wennberg
CarMan skrev:varför väljar alla att lägga klinkers i badrumet, der är ju billigara att köpa & lägga en plastmatta :wink:
Bra skrivet :P
Användarvisningsbild
av CarMan
Vid parkering så är det inga problam att se var bilen slutar, då den är så fyrkantig.
Problemet är att se var dom andr bilerna börjar.
Bild
Användarvisningsbild
av cycler
SnartXC90ægare skrev:Sjælv valde jag den før att jag bor en ø i Barents hav. Det brukar vara snøstorm så dær en två veckor i stræck avbrutet av underkylt regn. Nær jag kom hit åkte barnen skridskor direkt på gatan...

Är lite nyfiken på vad han skall med RTI när han bor på en ö i Barents hav??! :D :D

/C
Användarvisningsbild
av _Rick_
cycler: Han kanske har dåligt lokalsinne :D
av SnartXC90ægare
Før att jag tyckte det ær kul och att jag tyckte att jag hade pengarna.

Sedan ær væl planerna inte direkt att jag ska bo hær før livet.

Senast solen syntes var i November. Som bæst blir det en kombinerad soluppgång och solnedgång mellan 10 - 12 på dagen.

Å andra sidan hade vi vit fin høst med snø från oktober.

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]