Självklart är det skadegörelse och självklart polisanmälde jag. De lämnar ett brev på vindrutan och talar om vilka de är (asfaltsdjungelns adhd-barn eller nåt sånt, minns inte) och att berättar min "stadsjeep dödar" och massa annat trams*. De har en hemsida där de skryter med vad de gör, enligt de själva så luftade de 200 SUV:ar i vasastan och kungsholmen natten till i fredags. Man kan ju roa sig med att räkna ut vad det kostar i att man är borta från jobbet, assistans/bärgare, nya däck om man råkar ha varit bortrest och bilen har stått på fälgarna i en vecka, etc, etc - gånger 200.
Oj vad jag (och min granne med range rover:n) är glad över att XC90 sjusits med glastaklucka (varför bara i det utförandet föresten?

) levereras med 12 volts kompressor/pump. Jag tror jag ska starta en mot-motståndsrörelse och åka runt och pumpa upp folks bilar.
Stefan
* att ta på sig rollen som lagstiftare och dommare genom att bestämma vad andra "behöver" / får ha / inte får ha och sen verkställa bestraffningen är givetvis inget annat än att själv göra sig till brunskjorta och regelrätt fascist och jag kommer aldrig acceptera att "den och den bilen är minsan OK för den och den peresonen" - så länge den är köpt i en fri marknad i en demokrati. Men lite skrattretande blir det när de där smartskallarna säger att familjebussar är OK men SUV är det inte. Alla som inte är lobotomerade inser ju att min sjusitsiga XC90 D5 (jag har tre barn och vi är ofta sex eller sju pers i bilen) med partikelfilter är mindre dålig för miljön och medtrafikanter än t.ex. en chrysler voyager v6 awd (som är en OK bil enligt miljöfascisterna eftersom det är en "familjebuss" och därmed inte "onödig"...