Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Fluffen skrev:Volvo borde väl ha nått liknande på s40 :D Som för övrigt enligt mitt tycke verkar vara nästan likna rostbenägna som mercedes.
s60 va de väl?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Tog bara s40 som exempel. kanske lite otydligt. :P
Det jag menar är att detta kan ju inte vara volvos enda goodwill fall med rost på sina bilar.
av Bias s60
ja vi får vänta o se med spänning!?
annars får jag väl ta fram blästern o göra dt sj. :???: :)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Är den fullservad hos volvo så kan de knappast säga nej trots att det i deras ögon är en gammal bil, men det ska ju inte rosta iallafall.
Återkom med svar, är spännande och se vad volvo säger.
Senast redigerad av 1 Fluffen, redigerad totalt 0 gånger.
av engis
tur att man kör 940-91 så man slipper problem med Ford rost på min fina volvo... Men volvo slutade ju att tillverkas 1998..
Användarvisningsbild
av SE6M
engis skrev:tur att man kör 940-91 så man slipper problem med Ford rost på min fina volvo... Men volvo slutade ju att tillverkas 1998..
NU blev jag rejält orolig... Har en S80 MY-00...

Menar du att jag är ägare av en FÅRD ???
Får ju inte vara sant...
Jag har ju svurit på att aldrig äga något som kommer från därifrån, nu kommer jag säkerligen att sova dåligt resten av mitt liv... :wink:
Användarvisningsbild
av Funk
P2X bilar har inget med Fordkonstruktioner att göra och är inte heller rostkänliga om dom inte varit utsatt för något ovanligt...
Det är ju knappt något problem ens med riktigt tidiga 850 ..

/Thomas
Användarvisningsbild
av SE6M
Funk skrev:P2X bilar har inget med Fordkonstruktioner att göra och är inte heller rostkänliga om dom inte varit utsatt för något ovanligt...
Det är ju knappt något problem ens med riktigt tidiga 850 ..

/Thomas
Tack för lugnande besked... SVETT... :shock:
Ursäkta frågan, vad är P2x, är det plattformen bilen är byggd på ?

Nej, bilen är 7 år nu, inte ett märke, förutom några små gå-emot-skador på dörrarnas undersidor som är åtgärdade med zink, grundfärg, lack & klarlack plus stenskottsskydd dessutom... :wink:

Men bara namnet "FÅRD" :wink: gör att man mår illa... :lol:
(kan inte ens med att stava det korrekt...) :wink:
Användarvisningsbild
av Funk
P2x = Volvos stora "gamla" plattform S80-S60-V70-XC70-XC90
De första som Ford hade mycket att göra med är S40 och V50.. Och även om en del på de bilarna är "Fordlösningar" så gäller det knappast rostskyddet...Som jag faktiskt tror att Ford idag inte har några större problem med..

/Thomas
Användarvisningsbild
av uno83
S40/V40 var ju rosthögar redan innan Ford kom in i bilden... (gamla modellen alltså)
Trasig turbo V70 D4 aut MY15

Igår 11/8 på väg med bilen till b[…]

Tycker att du verkar ha det mesta i utrustning, ja[…]

Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

Vakuumklockan rör sig inte heller