Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TopGear
Det här är ju ett klassiskt pyramidsäljprogram. Sälj produkt, värva personer som säljer åt dig, ta del av säljarnas vinst.
Produkten i sig tror jag inte på men jag har inga som helst illusioner om marknadsförarnas opartiskhet.
Se företagets hemsida:
http://kgt.myffi.biz/en/index.php?optio ... &Itemid=44

Att köpa FFI:s produkter utan att sälja dem vidare gör att man blir sittande med "Svarte Petter". Lukrativt om det går bra men dyrt om man inte blir av med produkten.
av bdp003
Hej Topgear.

FAKTA:
Produkten är mycket bra för ALLA som köper den.
Det finns ingen svartepetter.
Inget lager du inte blir av med.

VARJE egen tankning tjänar du 10-20% på!

Du kan köpa så LITE som 10 kapslar = 9 egna tankningar.
Ett lager du SJÄLV förbrukar på några månader med EGEN VINST => 9 x 100:- nästan 1000:- för en kostnad av 200:-

Läs om min Volvo740 och mina egna mycket positiva erfarenheter!
utan att ha sålt en enda kapsel! :-)
http://www.geocities.com/bdpmpg/

Mvh /B
av varri
intressant. i Test nr 3 (vilket gav 30,69% mindre förbrukning om jag tyder sidan rätt) så har det succesivt minskat förbränningen. Detta borde ju vara modellen, men hur länge fortsätter ökningen? Å vad händer om man slutar med "pillren"? Vad händer om min kära motor blir förstörd av pillren?

Ja menar, ökar mina hks med 11% får ja 265 i min bil, tveksamt. ökar det med 16% blir det 277 hk.

Jag kan redan nu köra min T5a på 0,75-0,95 på landsväg.

Låt oss säga att den tar 0,75l/m. Detta ger att med pillren "efter ca. 3 "behandlingar"" skulle vara nere i 0,525 l/m (Om jag nu räknat rätt).

Någon som är villig att ge mig en behandling för några tankar när jag skall på min 100-200 mils semester? Och _givetvis_ lämna garanti på att motorn ej tar skada, om motorn tar skada, ersätts denna. Givetvis erbjuder jag mig att tanka på en specifik mack med Oktantalet 95.

bdp003 - Up for the challenge? =)
Användarvisningsbild
av fribbe_740
"bdp003
Övningskörning

Från: Finland"

hrmm 5 maj hur mycket fick du för att starta den här tråden? :roll:
tror itne på den här grejjen. detta ska beprövas en hel del innan jag stoppar det i min tank
Senast redigerad av 1 fribbe_740, redigerad totalt 0 gånger.
av varri
skulle nog inte våga stoppa sådana piller i min tank utan motorgaranti.

Däremot kan man ju chippa för att få ner bränsleförbrukningen (så länge man inte nyttjar den nyfunna effekten alldelles för ofta ;) , lite mera beprövat :D
av bdp003
Hej varri, och ni andra.

Visst visst jag känner utmaningen varri.

Jag kan bara säga så här, FFI Fuel Freedom International är försäkrade för alla skador orsakade av MPGCaps. En internationell försäkring som även täcker Sverige.

Bästa "beviset" att inga skador sker. är ju helt enkelt att söka på nätet, kring MPGCaps.
Skulle bil efter bil ta skada så garanterat skulle det finnas hundratals träffar på Google + FFI i konkurs stämingar osv osv...

Så logiskt tänkande ...produkten har funnits sedan 2003 i denna kapselform +
Inte en enda skada rapporterad. Både nya och äldre bilar/bussar/trailers kör på detta!
= DETTA FUNGERAR!

Jag försöker få taxi här i Kyrkslätt Finland att testa...men precis som ni och de flesta dom vägrar stoppa något i sina sprillans nya mersor...jag förstår dom :-)))

Däremot har jag lyckats övertyga några av dom att testa på sina privata lite äldre bilar.
Så jag säger detsamma till er. Har ni ngn i familjen med äldre bil...så testa under några månader innan era fina Volvisar får sig en dos :-)

Som kommentar till vad jag fick för att starta tråden...hmm...en massa skäll och negativitet...

i all välmening jag vill andra skall bli lika glada som jag blev. Inte blir jag fet på denna produkt. Skulle jag leva på det behöver jag ett par 100 nya kunder VARJE månad!
Alltså pengar nej...bra produkt JA! Pröva så får ni se.
Dessutom som naturälskare önskar jag alla utsläppsminskingar som är möjliga även dom små!

Kasta misstänksamheten i soptunnan...det gjorde jag efter första testen i mars 07.
Jag har redan sagt att jag kan sponsra era första test.
maila adressen till [email protected]
mot löfte att resultaten ärligt redovisas ex. här i forumet.

Ni verkar känna varandra, ingen skulle frivilligt hålla mig bakom ryggen...;-)

Mvh /B
av bdp003
Kommentar:
varri: "Givetvis erbjuder jag mig att tanka på en specifik mack med Oktantalet 95."

Vet inte exakt vad du menar med detta varri...
Att jag skriver Oktan 95 beror BARA på att kapslarna höjer oktantalet på liknande sätt som det förbjudna blyet gjorde.
Utan skadliga utsläpp.
Kör du nu på 98 så kan du alltså gå ner till 95 + kaspel = YTTERLIGGARE BESPARING + ändå få högre bränsle verkningsgrad.

Lyssna igenom denna diskussion om oktantalet:
http://www.audioacrobat.com/play/W4jSfRs4

Mvh /B
Användarvisningsbild
av Brezzz
Som sagt, hade dessa piller fungerat så hade nog media mer än gärna understrukit detta i sina spalter/reportage.
Nja, den dära motorgarantin är nog inte vatten värt när man läst allt det finstilta.
Så fram tills att motortillverkarna har godkänt pillret skulle jag inte ens vilja slänga det i tanken på min gräsklippare.
av varri
Det jag menade var att man bestämmer att jag under resans gång enbart tankar på t.ex JET, så¨man vet att inte olika bolag ger olika utslag.

Men utan skriftlig garanti på motorbyte ifall den tar skada, då avstår jag ;)

Då lägger ja hellre ner 100 kr / tank, är en miljöbov å låter turbon vissla på som den alltid gjort ;)
av bdp003
Det finns nog en intressekonflikt här Brezzz.

Ingen tillverkare har speciellt stort intresse av att skriva garantier för andras produkter.
Vore jag motortillverkare skulle jag också kringgärda = skydda motorn med alla medel.
Helt enkelt för att det skyddar minn produkt = motorn.

I kapselns fall gäller det en produkt som hjälper slutanvändaren utan att skada motorn.
Som jag redan sagt...nätet skulle vara fullt av varningar havererade motorer stämningar osv... om ngn risk överhuvud taget fanns.

Network marketing har dåligt rykte tyvärr...detta drabbar även seriösa väldokumenterade och bra produkter.

Att läsa om produkten och andras erfarenheter skadar aldrig din motor :-)

Lyssna till Jack Kracklauer som skapade MPGCaps som här I DETALJ beskriver sin skapelse!

Mvh /B
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 36

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]