- tis 08 maj 2007, 01:26
Biltema funkar till det mesta egentligen. Det som gör att jag inte köper vissa grejer där är för att jag inte vet vem sjutton det är som tillverkat delen. Det vet jag förvisso inte på volvo heller, men där kan man ju anta att delen är speciellt utprovad för just min bil. Mekonomen är ju så fiffiga att där står tillverkarens namn på förpackningen direkt. Tänk om det stått mekonomen kullager tex? Hur mycket skitsnack skulle inte det blivit?
Vet jag vem tillverkaren är så kan min erfarenhet/magkänsla säga mig om grejen verkar pålitlig eller inte. Ta tex SKFskullager, där kan man nästan utesluta fel på produkten, men hade den hetat chingchongs kullager så hade jag blivit skeptisk. :)
Om biltema kunde vara lite tydligare i redovisningen om vilka grejer som är original, SKF, Lemförder, Bosch osv vilket det nu kan vara så tror jag dom skulle få mer kunder och ett högre anseende hos folk. För jag är övertygad om att biltemas grejer har i många fall samma tillverkare som biltillverkarna. Biltillverkare gör ju knappt inga delar själv så det stärker min teori.