Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DanneB
Bäst: 240
Sämst: 480
Snyggast: P1800
Fulast: 300 serien och tidiga 245or
Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
På tal om bäst och sämst så hade jag och svärfar en ganska hätsk debatt ang. vilken av våra bilar som var bäst...jag har en 740 han en VW Passat och eftersom vi inte kunde enas så gick vi in på bilprovningens hemsida och domen var klockren...VOLVON VAR KLART BÄST!!! :lol:

Enda röda markeringen för 740:n var på styrleden...passaten däremot hade så många röda prickar så fan gråter!!! :oops:
Användarvisningsbild
av taz
Jag tycker 960 (framförallt 1995-97) och S90 är sjukt heta både i motor, låda, drivlina och design! Hade det funnits en C70 coupé med AWD och T5 eller RWD så hade det kunnat vara en kandidat på min topplista. Volvo 740GL -88B jag har just nu är en slitvarg, dock inte inkörd ännu - 16400 mil.
av conny_84
Bästa: 740

Sämsta: 300-400 serien

Snyggaste: s40

Fulaste: 300-serien är ju klart fulast men ska man ta en nyare modell så tycker jag att v40 är fula.
av Henrik Wingmyr
Bästa: 850 T5-R

Snyggast: V70 AWD R

Sämsta: 400

Fulast: 480
Användarvisningsbild
av greeeken
De är ju inget snack om saken
480 är absolut FULAST o SÄMST
Snyggast s60
av VolvoEmil
Bästa: S40n 2,4i med Automat,

Sämsta: Finns det en dålig Volvo?

Finast S40n

Fulast: 300
Användarvisningsbild
av volvo
Finns inga dåliga volvo bilar, men finns fula modeller.
av mats o
Hej gubbar! Svaret på frågan är naturligtvis Duetten. Utan tvekan. Den växte man upp med. Stor, lätt & praktisk. Därefter kom PV:n. En Liten älskvärd vagn med suverän väghållning och bra drag. speciellt i B18-rovan. -Amazon. - Tänkt som efterträdare och lite lyxigare variant av PV. Nå det tog nio år innan stridsgudinnan kunde ta sin lillebror av daga. Ok då. Hon var var inte så pjåkig. Trist känslig för rost. Jag är lite av desertör. Kör numera sedan fyra år Citroën C5 break V6, 210 hk. En betydligt roligare och trevligare bil än alla likformade trista moderna Volvos. Det är jag lycklig över med tanke på vad Volvo har presterat på sistone.. En helt oslagbar och dessutom rymligare bil. :wink: Jag kommer att få skit för det här. Men det tar jag.. :shock: Mycket fördomar och snack finns om franska vagnar. Men faktum är, de har lärt sig bygga bilar! :!: Sedan tre av mina kollegor, två s80 och en V70 har haft jätteproblem har jag tappat förtroendet, och bara rullat vidare med fransosen. Vet redan ex. av -02 modell som gått taxi över 30000 mil utan mer än vanligt underhåll. Bromsar, avgas etc. :D

MVH Mats
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]