Hej gubbar! Svaret på frågan är naturligtvis Duetten. Utan tvekan. Den växte man upp med. Stor, lätt & praktisk. Därefter kom PV:n. En Liten älskvärd vagn med suverän väghållning och bra drag. speciellt i B18-rovan. -Amazon. - Tänkt som efterträdare och lite lyxigare variant av PV. Nå det tog nio år innan stridsgudinnan kunde ta sin lillebror av daga. Ok då. Hon var var inte så pjåkig. Trist känslig för rost. Jag är lite av desertör. Kör numera sedan fyra år Citroën C5 break V6, 210 hk. En betydligt roligare och trevligare bil än alla likformade trista moderna Volvos. Det är jag lycklig över med tanke på vad Volvo har presterat på sistone.. En helt oslagbar och dessutom rymligare bil.

Jag kommer att få skit för det här. Men det tar jag.. :shock: Mycket fördomar och snack finns om franska vagnar. Men faktum är, de har lärt sig bygga bilar! :!: Sedan tre av mina kollegor, två s80 och en V70 har haft jätteproblem har jag tappat förtroendet, och bara rullat vidare med fransosen. Vet redan ex. av -02 modell som gått taxi över 30000 mil utan mer än vanligt underhåll. Bromsar, avgas etc. :D
MVH Mats