Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Strunta i allt vad fiskelina heter, om du frågar mig. Värm upp med hårtork sen kan du näst intill plocka emblemen med fingrarna. Har du ett fiskben är det att rekommendera.

Finns bilder och enklare beskrivning i min tråd i Garaget-kategorin. "Fokuserads V50 GLE". Sitter på mobilen så har inte klart för mig hur man länkar. :)
Fokuserad skrev:Strunta i allt vad fiskelina heter, om du frågar mig. Värm upp med hårtork sen kan du näst intill plocka emblemen med fingrarna. Har du ett fiskben är det att rekommendera.

Finns bilder och enklare beskrivning i min tråd i Garaget-kategorin. "Fokuserads V50 GLE". Sitter på mobilen så har inte klart för mig hur man länkar. :)
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=104773
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag har plockat mina med bara naglarna. Men det har varit plusgrader förståss. Jag har gjort så på samtliga Volvo sedan 1988. Men då har bilarna varit nya. Enda undantaget är denna som var begagnad, men det gick bra ändå.
Nu är "trim-kromet" borttaget :)

Det var ganska feta bokstäver som satt där, jag valde varianten med hårtork + fiskelina, gick kanon.

Fördelen med fiskelinan är att den skär så att säga "mitt i" klistret. Tom närmare emblemen, sen gick det ju lätt att "rulla av" klistret med fingrarna.

Det som tog längst tid var steget efter: torka/polera bort "konturerna" efter emblemen, men bra blev det!

TACK för alla tips :)

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däck […]

I mitt fall är datamängden inget bekymme[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]