Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Volvo850T5 skrev:Tack. Jag ska pruta på den så jag har något över men säljaren är sämst på att svara.
Kan vara taktik från säljarens sida. Va inte för på. Skicka inte flera mejl utan att säljaren svarat på det senast skickade, och svara inte inom tre sekunder själv heller..
av osla
gubbstrutt skrev:
osla skrev:kolla däremot att reg nr och chassie nr stämer. skriker pappring när man inte får se reg nr
jag visar heller inget reg nr i nån annons vart av med en hoj på så vis för en del år sedan
men visst det kan det se skummt ut i annonsen det kan jag hålla med om.
håller med dig om resten
allt ska kollas.

gubbstrutt
nä, men på just traktorer, speciellt okapade så är nog mer än hälften som idag är inregistrerade papprade eftersom det är 15 åringar som inte kan köra som kvaddar bilarna och flyttar sedan över papperna på en annan bil. just okapade är det vanligt på då man inte får bygga sådana längre
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
osla skrev:
gubbstrutt skrev:
osla skrev:kolla däremot att reg nr och chassie nr stämer. skriker pappring när man inte får se reg nr
jag visar heller inget reg nr i nån annons vart av med en hoj på så vis för en del år sedan
men visst det kan det se skummt ut i annonsen det kan jag hålla med om.
håller med dig om resten
allt ska kollas.

gubbstrutt
nä, men på just traktorer, speciellt okapade så är nog mer än hälften som idag är inregistrerade papprade eftersom det är 15 åringar som inte kan köra som kvaddar bilarna och flyttar sedan över papperna på en annan bil. just okapade är det vanligt på då man inte får bygga sådana längre
jo jag fattar vad du menar med ovanstående. har dock aldrig sålt nån traktor själv.
jag tänkte på stöld risken det är därför jag aldrig visar reg i nån annons.

Med vänlig hälsning gubbstrutt.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
vi glömmer vad som stod här förut börja likna en trå kapning ska starta en egen i ämnet cash vs annat vid tex ett bilköp när ja får lust tid ork.
end.

skulle vilja veta hur det går med ditt traktor köp grabben/tjejen nåra framgångar?.
o att inte va alltför på e troligen en bra ide som nån ovan sa.

Med vänlig hälsning nyfiken gubbtstrutt.
av Volvo850T5
Vist är måååånga traktorer paprade nu för tiden men denna är nog inte det för den är av en gammal års mod och var nog billig vid 2003 som var sista året man fick bygga okapat. Men jag har frågat hen om reg nr men hen svarar inte. Är sjuk nu och hes så jag kan inte prata bra just nu så fick skicka ett sms fast hen helst inte ville det.

Priserna på A traktorer är ju väldigt konstiga tycker jag. T.ex en vanlig volvo 240 kostar säger vi 10k och en A traktor i samma skick och utrustning och är precis likadan kostar 10k till alltså 20k. Lite konstigt. Visst blir den lite dyrare med pengarna som lagts ner på den med det är ju knappt inget och absolut inte 10k till kanske 2k så denna A traktorn är nog värd 15k max egentligen eller inget alls om den är paprad. Tycker ni också så?
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Volvo850T5 skrev:Vist är måååånga traktorer paprade nu för tiden men denna är nog inte det för den är av en gammal års mod och var nog billig vid 2003 som var sista året man fick bygga okapat. Men jag har frågat hen om reg nr men hen svarar inte. Är sjuk nu och hes så jag kan inte prata bra just nu så fick skicka ett sms fast hen helst inte ville det.

Priserna på A traktorer är ju väldigt konstiga tycker jag. T.ex en vanlig volvo 240 kostar säger vi 10k och en A traktor i samma skick och utrustning och är precis likadan kostar 10k till alltså 20k. Lite konstigt. Visst blir den lite dyrare med pengarna som lagts ner på den med det är ju knappt inget och absolut inte 10k till kanske 2k så denna A traktorn är nog värd 15k max egentligen eller inget alls om den är paprad. Tycker ni också så?
du vad menas med hen vad är det?.
hen vill inte tala om reg nr för dig när ni (talar) i telefon har jag fattat rätt?.
gubbstrutt.
Användarvisningsbild
av P210
Först vill jag bara säga att Hen är det dummaste "hitte-på-ord" om finns i svenskan och dessutom totalt meningslöst och i det här fallet räcker det med att hänvisa till "säljaren" (ingen säger väl säljarinnan även om man vet att det är en "hon"?)

Till saken, Epa-traktorer och A-traktorer säljs oftast av tonåringar som inte hunnit få grepp om vad sker och ting bör kosta, och hur fort bilar sjunker i värde.
Därför skevar prisbilden rejält. Det som kan vara värt någonting är ju tex en äkta EPA, eller en okapad om man nu värdesätter det.

Samtidigt är det tillgång och efterfrågan som styr, vill ingen köpa kostar det inget.
Många köpare och ingen tillgång - skitdyrt.

Så fråga dig själv varför du ska betala mera pengar för en okapad, för att det är snyggt eller för att du vill slänga LGF skylten i skuffen ibland och åka på motorvägen?
Vill du bygga efter dagens regler så är det ju lättare att räkna ut rimligheten i priset;
- Kostnaden för fördonet
- Kostnad för en extra växellåda etc + arbetskostnaden för ombyggnaden
- Kostnad för registeringskostnaden

Vill/kan man inte bygga en själv så får man istället sätta ett eget värde på vad en färdigbyggd får kosta.
av Volvo850T5
Tack så mycket. Just ordet "hen" är ett ord som går rätt mycket här och har bara blivit ett ord som används mer för att det låter kul! t.ex hen=höna på engelska.

Tillbaka till priset nu då så är jag dålig att sätta priser på epa/a traktor för priserna är upp och ner på dom fast skillnaden inte är stor på dom. Såg en kapad a traktor på blocket och säljaren ville ha 15k för den. Den var redo för skrot, man såg ramen på den genom plåten och var helt bucklig. Men jag tror inte den okapad 244 är värd mer än 15k för den byggdes för länge sen om den inte är paprad så kostnaden för att bygga den och det var för länge sen så dom är nog borta.
DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]

Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]