timebandit skrev:Ca 10.000 stämmer väldigt bra. Har offert från Bilia där priset landar på strax över 12.000 men då är det med en styrenhet och utan flamvakt, glödstift osv. Dem vill ha 3000 för att riva ner värmaren på en V50. Värmarna behöver service, gärna varje år om man kan då sotet förstör mest.
För oss som gärna sparar pengarna å gör jobbet själv finns apmycket pengar att spara...
Vad är det som sotet förstör eller försämrar på en dieselvärmare?
Vilka delar brukar bytas när Volvoverkstad (eller annan verkstad) "servar" en Webasto motorvärmare?
Om man säger till verkstan att "serva" dieselvärmaren, kanske årligen på hösten, har de ett serviceschema de går efter och byter de delar som vanligen slits/förbrukas genom flitig användning av dieselvärmaren?
Vilket är bäst - låta Volvoverkstad "serva" dieselvärmaren eller en Webasto specialverkstad för personbil?
Är det svårt att göra service/byta de delar som behöver bytas vid en service? Måste hela dieselvärmaren plockas ur?
Nåt som en vanlig händig "svensson" klarar eller måste man vara "mek" för att klara detta?
Några specialverktyg som behövs?
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.