Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Det verkar som att moderna hus byggs på det här idiotviset. Vi bor i en hyfsat ny bostadsrätt, färdigställd 2008, med stora garage under husen. Inte heller där finns någon slags dränering utan det sägs bli totalt sjöslag där inne om vintrarna.
Det ligger nog till på så sätt att om de bygger in en avloppsbrunn i ett garage, måste dom ha en oljeavskiljare också. Då är det billigare att strunta i avloppsbrunn och låta vattnet silas genom naturen utanför garaget. :D
Semmelman: Om det är så att du hyr din plats av ett bostadsbolag, så tycker jag att du skall klaga. Du betalar ju trots allt en summa varje månad och för dom pengarna borde du få en viss "köptrygghet". Är du medlem i t.ex Hyresgästföreningen, så borde dom föra din talan om bolaget inte vill lyssna på dig. (Nu vet jag av egen erfarenhet att Hyresgästföreningen inte är intresserade att hjälpa dig om du inte är medlem. Trots att jag bjöd dom på ett "tips" som dom hade kunnat driva hårt, så avstog dom. Bolaget hade alltså gjort en "fadäs" som inte var så "sjysst") Du kanske kan hitta någon annan lösning på det, någon annan som kan hjälpa dig? T.ex en byggsakkunnig om du känner någon sådan. Han kan ju säga sin åsikt som ett argument.
Hursomhelst, om det framgår att golvet har en svacka just vid din bil så går det ju att åtgärda med utfyllnad av något slag. Visst, dom säger direkt att det kostar för mycket, men det är trots allt du och dom andra hyresgästerna som betalar med era hyror. Något mer än enbart en uppställningsyta till bilen skall du ju få för dom pengarna.
Eller såga itu grannens bil så kommer han inte in med mer snö.. :D
Rådlös, ja det är min arbetsgivare som hyr platsen, ingen av oss bor där, och jag har klagat till min arbetsgivare men jag vill inte tjata för dels så finns inte lediga p-platser i min stad och dels finns det stor risk vid byte att jag får en ännu sämre plats intill en vägg eller under nåt snedtak och denna plats funkar bra alla andra månader, dessutom är det mer eller mindre sjöar överallt i garaget så då måste man ha bra tur.
Så därför kan jag heller inte göra några kanalsystem eller gjuta vallar eller nåt liknande bestående tyvärr. :)
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]