Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Nexus skrev:Nej hur får du en s80 till vara en v70? inte alls samma modellprogram.
Det är ju till allt väsentligt tekniskt sett samma bilmodell...

/Thomas
Nibbe skrev:
MartinS skrev:V40 är väl nästan att betrakta som småbil, den är väl i Polo-klass ungefär?

Någon mini eller microbil likt up, Aygo, C1 etc. lär de väl aldrig tillverka inom överskådlig framtid. Jag tror inte heller det ligger i linje med Volvos säkerhetsarbete.
Njaej såååå liten är inte V40 :) Mer Golf-klass på den.
Ja, utvändigt matchar den mer den vanliga Golfen, men absolut inte kombin. Invändigt verkar Polo och V40 vara ganska likvärdiga måttmässigt.
MartinS skrev:
Nibbe skrev:
MartinS skrev:V40 är väl nästan att betrakta som småbil, den är väl i Polo-klass ungefär?

Någon mini eller microbil likt up, Aygo, C1 etc. lär de väl aldrig tillverka inom överskådlig framtid. Jag tror inte heller det ligger i linje med Volvos säkerhetsarbete.
Njaej såååå liten är inte V40 :) Mer Golf-klass på den.
Ja, utvändigt matchar den mer den vanliga Golfen, men absolut inte kombin. Invändigt verkar Polo och V40 vara ganska likvärdiga måttmässigt.
Känns ju väldigt dumt att Volvo har gjort en bil i Golfklassen som rymmer lika som en i Poloklassen....
Ganska likvärdiga? Vart hittar du dessa måttangivelser?
Jag tycker Golf och V40 är mer likvärdiga då jag provsuttit båda (när jag köpte min V40) :)
V40 är ingen kombi och ska därför inte jämföras med en.
Var har du sett något om en V20 :?:
Så synd att designerna på Volvo fucka upp designen på bakluckan på nya V40, modellen är ju så snygg för övrigt och lagom storlek, men den konkava bakluckan och det spetsiga formspråket och smala bakljusen känns som effektsökeri utan någon orsak och fult är det. Hade de inte gjort bakpartiet så fult hade det varit en vinnare. Och med en normal baklucka hade man fått in några liter till.
Jag tycker personligen bilar ska ha svepande rörelser och mjuka ytor som förnimmer fart, inte skarpa veck och linjer åt fel håll, se en Volvo P1800 t ex, långa svepande ytor, mer som en båt eller en kvinnokropp, se en Huyndai av idag, bra bil helt säkert men väldigt mycket veck i plåten åt alla håll och kanter, som en gammal rynkig tant, BMW oxå har fått den sjukan. Audi däremot går åt rätt håll fast kanske lite väl överdrivet, om inget sticker ut om allt är en teflonpanna för ögat så ser man den knappt. S80, S60, V60, V70 alla snygga Volvosar med svepande långa linjer som förnimmer fart och framåtriktning, men inte baken på V40.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]