Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Ser mycket fräsch ut för att ha gått så långt.
Användarvisningsbild
av bem
Ghurra,
Hur bedömer du att karossen är nu efter så många mil ur rostsynpunkt?

/Bo
av v70t4y2000
V70 II 2001 46000 mil ca och har INTE gått som taxi ( inga problem endast byte av AC-motorn)
Användarvisningsbild
av SvenB
V 70II från 2001 :?: Är det en V70n eller skrev du fel årsmodell :?: GOTT NYTT ÅR (BE)
Användarvisningsbild
av bjompa
Kan ju tycka att de vore minst lika roligt å veta vems volvo som rullat minst i förhållande till ålder.

Min Volvo 460 har iofs gått strax över 33.000 mil på 3år (de är ju givetvis en lastbil)
Användarvisningsbild
av bem
Ja det vore kul höra. Kanske finns nån som köper ny och sen ställer i garaget i väntan på bättre tider eller nåt sånt. Typ samlare.
Tänk Er att få se en Volvo 142 som har bara några hundra mil på mätaren eller så - där tänkte jag närmast på en orange 142 -73:a, (hade en sån på 1970-talet) gillade den skarpt :)
Men även ganska nya bilar med nästan inget på mätaren kan vara intressant, speciellt varför de ej rullat nåt.
Nån som sett nån annons på blocket på nån sån där lågmilare som får fantasin att gå igång?
bjompa - du kanske kan starta en ny tråd i ämnet (om det blir för rörigt i denna tråd?)
/Bo
av Ghurra
bem skrev:Ghurra,
Hur bedömer du att karossen är nu efter så många mil ur rostsynpunkt?

/Bo
I stort sett bra, det finns ju smågrejer men den har nog fått omvårdnad som taxi och lite rostskydd...
av Kamlo
bjompa skrev:Kan ju tycka att de vore minst lika roligt å veta vems volvo som rullat minst i förhållande till ålder.

Min Volvo 460 har iofs gått strax över 33.000 mil på 3år (de är ju givetvis en lastbil)
Jag har en volvo 740, -85.a (28 år gammal), som hade gått 8050 mil då jag köpte den nu för 9 månader sedan.. Det är ju ganska lite mil =) Hoppas på att kunna kräma ur några till ur den :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Lite OT: Ni är ganska många här på forumet som är hemliga med vad ni har för bil uppsatt i er profil,fältet under ert Nickname, eller i signaturen. Kul för oss andra att veta, och en fördel för de som ställer frågor. :D
Användarvisningsbild
av bem
Kamlo skrev:
Jag har en volvo 740, -85.a (28 år gammal), som hade gått 8050 mil då jag köpte den nu för 9 månader sedan.. Det är ju ganska lite mil =) Hoppas på att kunna kräma ur några till ur den :D
Fick du reda på nåt om historiken på bilen, varför den bara hunnit rulla 8050 mil på 28 år? Det är bara ca 287 mil/år i snitt.
Eller hade en stått i en törnrosasömn i många år och bara samlat damm innan du väckte den till liv igen?
/Bo
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]