Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Jo det är inte snyggt. Men jag har aldrig varit med om att någon bil levereras så.
av Lövet
osla skrev:ni som tycker det är fult med krok, vad är det inte när man tagit bort kroken och bara har en pinne och kontakten. DET ser förjävligt ut
Så behöver det inte se ut. Det är bara Volvo som förr envisades med den gigantiska täckkåpan. Från XC60 och framåt så det dock inte ens så på Volvo längre. Bems bil är inte direkt representativ över hur avtagbara krokar ser ut idag.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är inte ens bem:s nya bil, utan hans gamla.
av Lövet
Fast V70II har fortfarande den fula gamla lösningen :(
Dock så finns det ju gott om snygga alternativa lösningar om man köper från eftermarknaden.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jo, och jag har den också. Men osla menade nog de som kör utan kåpan till och med, så det ännu fulare bakom syns. Vet du om man kan lacka kåpan i bilens färg för att den blir lite mindre iögonfallande :?:
av Lövet
Köra utan kåpan är ju inte så smart. Den har ju en viss smutsskyddande funktion 8)

Dock så är fördelen med gamla Volvolösningen att kroken monteras rakt bakifrån. Det är betydligt smidigare än att behöva montera den underifrån.

Min far har nu en 508GT och det är precis samma drag som på Volvo men den monteras underifrån för att inte synas. Så man får mer eller mindre ligga på smutsig asfalt. Men vad gör man inte för estetiken...
(Jo, köper bil med infällbart drag)
Användarvisningsbild
av Vojje
andreas_lofgren skrev: (Jo, köper bil med infällbart drag)
just det, Insignia! Elektriskt infällbart till råga på allt. Världsklass, mina damer och herrar :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Du verkar gilla SAAB med sämre kvalitet :D
Användarvisningsbild
av bem
Till min nya 2014 V70 D3 skall jag montera delbart drag framåt vårkanten.
Nån som vet vilket fabrikat det egentligen är på Volvos delbara drag nuförtiden?
Sånt här för mig då:

http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-463490

Kåpan till detta delbara drag ser ut så här monterad på en V70, se bilden nedan, inte alltför pjåkigt.
/Bo

Bild
av Lövet
Kan du leva med det där så visst. Men det finns långt snyggare lösningar numera från andra leverantörer. Det är just att kåpan hänger ut och ner som är problemet enligt mig.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]