- fre 03 apr 2015, 09:27
Jag skulle också väldigt gärna hämta min bil i Torslanda, synd att det inte verkar gå. Bad att få göra det men bilförsäljaren sa samma sak som konstaterats i tråden att det tyvärr inte går.
Det skulle vara roligt, dels som en minnesvärd minisemester och dels för att man många gånger har sett trötta, ointresserade, oengagerade och oansvarstagande biltransportlastbilschaufförer nonchalant köra av bilarna från biltransporten och vidare in på bilaffärsområdet. Servopumpar i botten, iläggning av ettan med bilen fortfarande rullandes bakåt, däckskrik, fälgar körda mot trottoarskanter och genom potthål med mera. Inte direkt vad man vill att ens splitternya bil ska ha varit med om. För att inte tala om chaufförens skitiga kläder. Han öppnar ju skåp för hydrualiken för lastbilens olika lastutrymmen, tar av spännband med mera. Hans ärmar på overallen kanske inte alltid är jätterena.
Säger inte att alla chaufförer gör så här, men har som sagt tyvärr sett det många gånger.
Såhär ska det se ut när man hämtar en bil, kolla vid 3:58 där säger dom att den gått 0 km. Min hade gått 6 km men man har läst skräckhistorier på forum om nya bilar som gått flera mil när dom hämtas ut.
[youtube]VWMidxXfMxc[/youtube]