Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag ringde kundmottagningen på Helmia Bil i Karlstad och ville veta priset på ett visst servicejobb till min S60.

Jag fick ett pris och bokade in en tid, lämnade in min bil och hämtade den senare på eftermiddagen.

Betalade med mitt volvokort och åkte sen hem och va glad för nån timme.
Tills jag såg lappen jag skrivit priset på från Helmia i telefon! :evil:
Dock till min förvåning så hade jag för dryga timmen sen betalat 882:- mer än det pris jag fått i telefon.

In i bilen igen och iväg till Helmia och förklarade att jag vägrade finna mig vid det då jag ringt ett par veckor tidigare och fått ett pris på 882:- billigare.

Killen i mottagningen ber hundra ggr om ursäkt och hämtar någon typ av chef och jag förklarar hela historien för honom.

Chefen svarar då efter lite plitande vid datorn att priset faktiskt skulle vara 882:- högre än det jag fick i telefon, och att den som gett mig priset i luren hade missat att lägga till arbetskostnaden!

Men han säger ordagrant -Men det är ju inte ditt fel, du fick ditt pris i telefon och ska så ha givetvis!

Han ber så jättemycket om ursäkt och frågar om jag vill ha de 882:- returbetalade på mitt volvokort, kontanter eller som en värdecheck tills nästa besök.

Klart det blev en värdecheck...

Helmia Bils motto lyder: Helmia, bygger på förtroende!

Och jag kan inte göra mycket mer än att säga att jag för varje besök hos dem får just mer och mer förtroende för dom (W)
VolvoBengan skrev:Jag ringde kundmottagningen på Helmia Bil i Karlstad och ville veta priset på ett visst servicejobb till min S60.

Jag fick ett pris och bokade in en tid, lämnade in min bil och hämtade den senare på eftermiddagen.

Betalade med mitt volvokort och åkte sen hem och va glad för nån timme.
Tills jag såg lappen jag skrivit priset på från Helmia i telefon! :evil:
Dock till min förvåning så hade jag för dryga timmen sen betalat 882:- mer än det pris jag fått i telefon.

In i bilen igen och iväg till Helmia och förklarade att jag vägrade finna mig vid det då jag ringt ett par veckor tidigare och fått ett pris på 882:- billigare.

Killen i mottagningen ber hundra ggr om ursäkt och hämtar någon typ av chef och jag förklarar hela historien för honom.

Chefen svarar då efter lite plitande vid datorn att priset faktiskt skulle vara 882:- högre än det jag fick i telefon, och att den som gett mig priset i luren hade missat att lägga till arbetskostnaden!

Men han säger ordagrant -Men det är ju inte ditt fel, du fick ditt pris i telefon och ska så ha givetvis!

Han ber så jättemycket om ursäkt och frågar om jag vill ha de 882:- returbetalade på mitt volvokort, kontanter eller som en värdecheck tills nästa besök.

Klart det blev en värdecheck...

Helmia Bils motto lyder: Helmia, bygger på förtroende!

Och jag kan inte göra mycket mer än att säga att jag för varje besök hos dem får just mer och mer förtroende för dom (W)
Det är ju liknande som för min del. Det var en nerladdningskostnad alltså en kostnad att koppla in dator mm och låta den stå och ladda in programmet mm. Det hade killen glömt att ta med i det priset som jag fick av honom och det stod han för utan att jag ens behövde säga det!!
av Robert63
När jag lämnade min V40 på 13.000-milaservice fick jag ett pris på telefon och ett helt annat när jag hämtade den. Det diffade momsen om 800:-. Påpekade detta och någon chef tillkallades. Han förklarade för mig att de inte brukade lämna ut priser utan moms men att han skulle göra ett undantag den här gången och gå mig tillmötes. Vibbarna i luften var inte bra, jag kände mig som en simpel tjuv trots att felet var deras.

Det var inte den vanliga tjejen som svarade när jag ringde och fick priset vilket kanske var förklaringen. Det kändes väldigt olustigt att chefen ens lämnade en öppning för att jag felat/bluffade, han hade ju ändå bestämt sig för att betala tillbaka pengarna. Så varför öppnade han ens munnen...?

Kontentan blev att jag aldrig mer besökt verkstaden igen. Absolut seriöst och bra agerat av verkstaden att lämna tillbaka pengarna men sättet de gjorde det på skapade bara olust hos mig.

Verkstaden är OD-Bilteknik i Stenkullen och f.ö är det en riktigt bra verkstad med väldigt bra och engagerade mekaniker.

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]