Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
gubbstrutt skrev:JÄTTE BRA TALA OM FÖR HELA VÄRLDEN HUR MAN GÖR NÄR MAN SNOR EN BIL :-(O) SMART!!.
.............................................................. CENSUR.
TA VÄCK DET HÄR FÖR BÖVELEN.

ni som ej stjäl behöver inte känna er träffade. är säker på att kvillebäck o milktrucker ej stjäler nått
för då skulle man troligen inte tala om eller undra över ev tillvägagångs sätt på ett forum skulle man kunna tycka
då det skulle kunna vara korkat.

morrr från hasse
Jaja för dom som vill ta en bil vet inte hur man gör?
Alla som är i den "branschen" vet redan hur man gör och det gör varken från eller till att det skrivs ungefär hur det går till här.
Gå in på ett gymnasium och fråga så vet många grabbar precis hur man gör. I skolan lär man sig allt som man inte borde kunna men 1% använder kunskapen.
Åker du in på kåken som småbrottsling så kommer du ut som fullärd.
Köp dig en 2-hjulig dolly och ta vilken bil du vill?

Tror faktiskt att det kan vara bra att folk förstår hur enkelt det kan vara att stjäla en mordern bil.
2 minuter 4 krokodilklämmor och två meter kabel kan koppla förbi en "premiumbil" från 2012 så där får du något att tänka på.

Och jag går varken i skolan eller stjäl bilar.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
sthlm skrev:
gubbstrutt skrev:JÄTTE BRA TALA OM FÖR HELA VÄRLDEN HUR MAN GÖR NÄR MAN SNOR EN BIL :-(O) SMART!!.
.............................................................. CENSUR.
TA VÄCK DET HÄR FÖR BÖVELEN.

ni som ej stjäl behöver inte känna er träffade. är säker på att kvillebäck o milktrucker ej stjäler nått
för då skulle man troligen inte tala om eller undra över ev tillvägagångs sätt på ett forum skulle man kunna tycka
då det skulle kunna vara korkat.

morrr från hasse
Jaja för dom som vill ta en bil vet inte hur man gör?
Alla som är i den "branschen" vet redan hur man gör och det gör varken från eller till att det skrivs ungefär hur det går till här.
Gå in på ett gymnasium och fråga så vet många grabbar precis hur man gör. I skolan lär man sig allt som man inte borde kunna men 1% använder kunskapen.
Åker du in på kåken som småbrottsling så kommer du ut som fullärd.
Köp dig en 2-hjulig dolly och ta vilken bil du vill?

Tror faktiskt att det kan vara bra att folk förstår hur enkelt det kan vara att stjäla en mordern bil.
2 minuter 4 krokodilklämmor och två meter kabel kan koppla förbi en "premiumbil" från 2012 så där får du något att tänka på.

Och jag går varken i skolan eller stjäl bilar.
sthlm ALLA utanför branchen vet inte hur man gör och det var det jag syftade på men där (verkade) du inte vara med riktigt eller?.
de allra flesta lär nog ha (märkt) (vet om redan) (eller hört) dig med in räknad hur lätt våra moderna bilar försvinner även utan inlägg av detta slaget.
de som stjäl bilar vet ju hur man gör redan det är ju självklart och helt uppenbart för länge sedan. såna här inlägg lär (troligen) inte förbättra läget framledes. igen det är bara de som snor eller funderar på att göra det som ska känna sig träffade inga andra.
det ser heller inget vidare ut att skriva om hur det går till på ett forum.
det skulle kunna vara möjligt att jag besitter kunskapen om att stjäla en bil av nått slag
men jag skulle aldrig berätta nått sånt här eller nånannanstans då jag anser att det är lika fel som att sno någonting
tänk på det du.

hasse.
Senast redigerad av 2 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
av Dpblad
Ta inte illa upp gubbstrutt, men om du hade behärskat google såsom den yngre generationen hade du inte blivit så upprörd. För min del kan jag väl dock tycka att det finns gränser, men dessa är vi låångt ifrån i den här tråden. Övergripande tillvägagångssätt har i alla tider offentliggjorts som en början för att komma tillrätta med problemet. Visst har biltillverkarna protesterat med argument såsom dina, men främst har det handlat om att skydda varumärket. Frågan är, hade förbättringar då gjorts lika snabbt och med samma kvalitet om inte detaljer publicerats?
Sen tycker jag inte man ska glömma möjligheten för en påläst och händig att själv förbättra, förebygga och "dj*vlas" med tjuven. "Security by obscurity"
/D
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
inga problem här själv har jag numret xja 168 sittande på skrivblocket på min framruta skulle vara kul om man hitta den :D
mina åsikter står jag dock fast vid.

Med vänlig hälsning hasse.
av KocheBil
Nu har polisen hittat bilen , han stannade inte på en kontrollplats så polisen jaga honom. Resultatet: både polisbilen och min v70 åkte ner i diket...
Användarvisningsbild
av MartinS
Tråkigt, jag beklagar det.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
hitta polisen bilen det var som attan :-O) .
trist att din bil for i diket hoppas du får det på försäkringen beklagar.

Med vänlig hälsning hasse.
Byta topplocket, eller hela motorn?

Vad säger ni om detta? Kommer det att fungera[…]

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däc[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]