Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

En tidig MY13. Inreggad 2012-06 :) Så det är den app-vänliga VOC-versionen! :)

Bem: Polestar finns till D3 på småbilarna, ej till SV60/S80V70. Av någon anledning... Jag gissar värmeproblem. Att behålla maxvrid(400Nm på både 163hk och 177hk) men kapa toppeffekt är en billig lösning på sådana.
Får hämta bilen nästa måndag, blir en hyfsat seg vecka tills dess :) Den hade precis kommit in, min blocketbevakning lät mig "snajpa" den innan den ens hunnit bli tvättad.
Driver support, VOC-klimatpaket, 2x elstol fram, panoramatak, automatiska parkeringshjälpen, navigation, backkamera, 18" taranis. Egentligen allt jag ville ha och lite till :)

Viktigast av allt var egentligen driversupport+ voc. Gillar verkligen funktionen att den ringer larmcentral automatiskt om man krockar. Känns riktigt skönt när jag jobbar utomlands titt som tätt att flickvännen aldrig kan råka illa ut i bilen utan hjälp. När jag jobbade nere i afrika i somras fick jag ett samtal vid 00-tiden på natten av en panikslagen tjej som precis hade smällt ett rådjur mitt ute i skogen... Då svor jag mer eller mindre att nästa bil ska kunna hålla koll på henne när jag inte kan det.
Användarvisningsbild
av joel80
Grymt! Hur långt har den gått och vad fick du ge?
1100 mil, 260 papp med nya vinterdäck på alufälg. Den enda motsvarande V40 jag kunde hitta på blocket(driver support + aut + 5cyl + voc ) ville de ha 289 + vinterdäck för så det kändes som ett kap även om det är löjligt mycket pengar. Men eftersom det får gå på både hobbykontot och pendlarbilskontot fick det gå ihop sig :)
Du får tänka att de 1100 mil som den rullat gett dig en väldigt stor rabatt istället! Det är ju nästan en nybil.. bara det att du sluppit betala det där första akuta prisfallet! :)
Grattis!
Ca 400.000kr före rabatt. :)
Ja, utrustning är väl generellt det som faller värst i pris? Momentum+intropaket-bilar begär de 240-250 för så den förre ägaren fick ju inte mycket pengar tillbaka för all den utrustningen...
Det är ju ingen nyhet att välutrustade bilar första åren rasar i värde som blysänken sjunker i havet.

Grattis till nya bilen, blir nog kanon!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]